هشدار دانشگاه علوم پزشکی اهواز درخصوص ۳ نوع فراورده آرایشی و بهداشتی غیرمجاز

خورنا: سه نوع فراورده آرایشی و بهداشتی غیرمجاز در خوزستان معرفی شد.

به گزارش خورنا از اهواز، معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز سه نوع فراورده آرایشی و بهداشتی شامل خمیر بازی با نشان تجاری کید کلی(KIDDYCLAY) ساخت کشور تایلند، شیشه شوی با نشان های تجاری گلریز و آیسان را تقلبی، دارای پروانه جعلی و فاقد مجوز از وزارت بهداشت اعلام کرد.

دکتر بهزاد شریف مخمل زاده با بیان اینکه این نوع فراورده ها به صورت قاچاق و غیر مجاز در سطح گسترده در بازار های کشور و به ویژه خوزستان توزیع شده است، افزود: این نوع فرآورده ها به هیچ وجه مورد تایید وزارت بهداشت نیست.

وی ضمن توصیه به استفاده نکردن از این محصول، هشدار داد: این فرآوردها به دلیل قاچاق، تقلبی و مشخص نبودن مواد و ترکیبات شیمیایی آن غیر مجاز و غیر قابل استفاده است و مصرف آن سلامتی را به خطر می اندازد.

این مقام مسوول همچنین با اشاره به عمل میکروپیگمانتاسیون( تاتو) تاکید کرد: به دلیل مخاطرات ذکر شده در منابع علمی معتبر بین المللی همانند FDA مجوزی برای هیچ رنگی جهت تزریق زیر پوستی با کاربرد آرایشی از این اداره کل صادر نشده و مراجع علمی کشور نظیر مرکز تحقیقات پوست دانشگاه شهید بهشتی نیز موید مورد فوق است.

شریف مخمل زاده در ادامه خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده، موارد تخلف را به صورت تلفنی با شماره ۱۴۹۰ یا ۲۲۳۲۳۵۲-۰۶۱۱ به واحد رسیدگی و پیگیری به شکایات معاونت غذا و داروی خوزستان اطلاع دهند.