نماینده مردم ایذه: تنها پرداخت دیه حادثه دیدگان کارون۳ کافی نیست/هزینه میلیاردی برای ارابه مرگ

خورنا: نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شواری اسلامی گفت: تنها پرد اخت دیه کشته شدگان حادثه سد کارون ۳ کافی نیست و مقصران و کسانی که در انجام وظایف خود کوتاهی کرده اند باید مجازات شوند.

حجت الله درویش پور در خصوص آخرین پیگیری های صورت گرفته در خصوص سانحه واژگونی یک دستگاه مینی بوس در دریاچه پشت سد کارون ۳ عنوان کرد: براساس گفته مقامات محلی، هرسال پنج میلیارد تومان توسط شرکت آب نیرو به برخی افراد برای کرایه دستگاه حمل و نقل موسوم به دوبه داده می شود.

وی افزود: پرداخت این رقم برای این ارابه مرگ به هیچ وجهع توجیه فنی و اقتصادی ندارد زیرا این با این پولها در عرض دو یا سه سال می شد یک جاده دسترسی با کیفییت ایجاد کرد.

درویش پور با بیان اینکه پیگیری این پرونده توسط رئیس قوه قضایی و دادستان کل کشور در حال انجام است، اظهار کرد: با بررسی هایی که در این زمینه صورت گرفته دیه افراد فوت شده در این سانحه پرداخت شد است.

نماینده مردم ایذه، با اشاره به اینکه مقصراصلی بروز این حادثه و کشته شدن ۱۲ زن و مرد و کودک، «شرکت آب نیرو» بوده که به وظایف خود در این ۱۰ سال عمل نکرده است، عنوان کرد: ما پیگیر این قضیه هستیم که علاوه بر پرداخت دیه قربانیان این حادثه، مقصر اصلی نیز شناخته و با آن برخورد شود.

درویش پور افزود: عمق این دریاچه در بعضی از نقاط به ۲۰۰ تا ۳۰۰ متر هم می رسد و مردم روستاهای اطراف هنوز هم از این دستگاه برای حمل و نقل استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه علاوه بر رسیدگی به وضعیت عبور و مرور مردم باید به موضوع نداشتن حفاظ اطراف دریاچه نیز پرداخته شود، گفت: تاکنون افراد بسیار زیادی از عشایر و روستائیان این مناطق به علت نداشتن حفاظ در این دریاچه غرق شده اند که در سکوت کامل توسط اهالی خانواده خود دفن شده اند.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس افزود: درسال گذشته سه خواهر که ساکن روستاهای اطراف بودند به علت نداشتن حفاظ اطراف در یاچه در آن غرق شدند.

حادثه غرق شدن مینی بوس در دریاچه سد کاورن۳ روز چهارشنبه ۹ مردادماه صورت گرفت که در آن در اثر واژگونی یک دستگاه مینی بوس که حامل مسافرانی از روستاهای اطراف دریاچه سد کارون ۳ بوده ،۱۲ تن از مسافران که اغلب زن و کودک خردسال بوده اند جان باختند.