خطوط حمل و نقل شهری ویژه دانشجویان در اهواز برقرار میشود

خورنا: کمیته فنی ترافیک شهرستان اهواز با حضور اعضاء در محل فرمانداری تشکیل جلسه داد.

هدایت‌اله زارع‌زاده، معاون عمرانی فرمانداری اهواز، در این جلسه با اشاره به بازگشایی مدارس ودانشگاه‌ها و افزایش عبور و مرور و ترافیک در شهر، گفت: بخش زیادی از دانشجویان از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند که به منظور تسهیل در تردد و کاهش حجم ترافیک، خطوط مستقیم اتوبوس‌رانی، تاکسی‌رانی و مینی‌بوس‌رانی در مسیرهای طولانی از سه مبدا علاوه بر مسیرهای جاری به جابه‌جایی دانشجویان می‌پردازند.

وی افزود: این خطوط، دانشگاه‌های شهید چمران، علمی کاربردی، آزاد اسلامی و پیام نور را پوشش می‌دهند.

زارع‌زاده ادامه داد: ایجاد دو خط ویژه دیگر از اتوبوس‌رانی از میدان پادادشهر و میدان شهید چمران به مقصد این دانشگاه‌ها در حال مطالعه و برنامه‌ریزی است و این خطوط نقش موثری در کاهش ترافیک شهری و ازدحام در پایانه‌ها دارند.

معاون عمرانی فرمانداری اهواز به طرح سامان‌دهی سرویس مدارس اشاره نمود و افزود: هدف از اجرای این طرح ایمنی و آسایش خانواده‌ها برای تردد دانش آموزان به مدارس است.

وی افزود: در این طرح با نظارت تاکسی‌رانی و آموزش و پرورش، شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات، سامان‌دهی شده و بر عملکرد آنها از نظر صلاحیت‌های عمومی و حرفه‌ای نظارت می‌شود و لازم است خانواده‌ها نیز به عنوان ناظر، مشکلات احتمالی را گزارش دهند.

زارع‌زاده همچنین از ایمن‌سازی معابر منتهی به مدارس خبر داد و گفت: در کنار نصب تابلوها و علایم راهنمایی، خط‌کشی و نصب سرعت‌کاه، اقدامات فرهنگی و آموزشی نظیر طرح همیار پلیس و برنامه‌های آموزشی برای کودکان و نوجوانان نقش موثری در کاهش پیامدهای ناشی از حوادث ناگوار برای دانش آموزان دارد.