برگزاری مراسم نمادین ورود امام رضا(ع) به دزفول

خورنا: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول از برگزاری مراسم ورود کاروان نمادین امام رضا (ع) به این شهر همزمان با میلاد امام رضا (ع) خبر داد.

غلامعلی تاج از برگزاری مراسم ورود کاروان نمادین امام رضا (ع) به این شهر و دیدار با برادر گرامیشان حضرت سبز قبا همزمان با میلاد امام رضا (ع) خبر داد و اظهار کرد: این کاروان در روز میلاد امام رضا (ع) از محل مقام علی که محلی است که امام رضا (ع) در آن زمان به اینجا آمده و مستقر شده به صورت نمادین با انواع تجهیزات و با استفاده از لباس‌ها و گروه‌های نمایشی به طرف مرکز شهر و تا آستانه سبز قبا حرکت می‌کند.

وی افزود: در این مسیر مردم به استقبال از کاروان می‌آیند و مراسم مدیحه خوانی اجرا می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول ادامه داد: زمانی که کاروان به آستانه سبزقبا می‌رسد به صورت نمادین امام رضا (ع) روی مزار برادر گرامی‌اش حضرت سبزقبا می‌رود و با وی دیدار می‌کند.

تاج تصریح کرد: در آستانه سبزقبا سخنرانی توسط حجت‌الاسلام دهنوی، کارشناس مسائل دینی و مذهبی و نماز وحدت به اجرا در می‌آید.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول با بیان اینکه امسال چهارمین سالی است که این برنامه در دزفول برگزار می‌شود، استقبال مردم را از این برنامه بسیار عالی عنوان کرد.

وی از دیدار خادمین امام رضا (ع) با بیماران این شهرستان خبر داد و افزود: در ادامه این برنامه خادمین امام رضا (ع) که امسال چهارمین سالی است که در شهرستان ما حضور پیدا می‌کنند به مراکز درمانی می‌روند و با اهدای شاخه گل و نبات، از بیماران عیادت می‌کنند.