افزایش ۶۲ درصدی درآمد شهرداری اهواز نسبت به سال ۹۱

خورنا: معاون مالی اداری شهرداری اهواز گفت: درآمد شهرداری اهواز در پنج ماهه ابتدای سال جاری ۱۷۲ میلیارد تومان بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۲ درصد افزایش یافته است.

محسن بشیری در حاشیه نشست خبری شهرداری اهواز اظهار کرد: شهردار فعلی کلانشهر اهواز در بدو ورود به این حوزه نسبت به تشکیل کمیته‌های منابع درآمدی انسانی و املاک در حوزه معاونت اداری مالی اقدام کرد تا با تشکیل این کمیته مسیر آینده برنامه ریزی شود.

وی ادامه داد: بودجه نقدی شهرداری اهواز در سال ۸۹ حدود ۲۳۲ میلیارد تومان بود که از این رقم ۱۷۷ میلیارد تومان آن وصول شد.

معاون اداری مالی شهرداری اهواز به درآمد سال ۹۰ اشاره کرد و گفت: بودجه شهرداری در سال ۹۰ از ۲۳۲ میلیارد تومان به ۳۱۰ میلیارد تومان رسید که ۲۵۷ میلیارد تومان آن وصول شد.بودجه سال ۹۱، ۳۶۰ میلیارد تومان بود و ۳۹۷ میلیارد تومان وصولی داشتیم یعنی ۱۱۰ درصد نسبت به بودجه، دریافت کردیم.

بشیری با بیان اینکه در پنج ماهه نخست سال جاری باید ۱۸۶ میلیارد تومان درآمد به دست می‌آمد، گفت: تاکنون ۱۷۲ میلیارد تومان آن به دست آمده و نسبت به پنج ماهه مشابه در سال گذشته ۶۲ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه در مدت ۲۷ ماه خدمت کتانباف به عنوان شهردار اهواز افزایش درآمد داشته‌ایم، عنوان کرد: یکی از دلایل افزایش درآمد به‌روز رسانی پرونده‌های ممیزی اداری، تجاری، مسکونی، یکی از راه‌های افزایش درآمد بوده است.

وی اضافه کرد: تا سال ۸۹ تنها ۵۷ هزار پرونده در شهرداری نسبت به پرداخت عوارض نوسازی خود اقدام می‌کردند و درآمد شهرداری از این پرونده‌ها در حدود ۱۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بود.

معاون اداری مالی شهرداری اهواز خاطرنشان کرد: در سال ۹۰ با بخشش جرایم عوارض نوسازی و خدمات ۶۳ درصد تخفیف خوش حسابی این پرونده‌ها به ۱۰۰ هزار افزایش یافت و درآمد شهرداری از ۱۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون به ۲۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسید.

وی همچنین عنوان کرد: در سال ۹۱ علاوه بر ۶۳ درصد تخفیف خوش حسابی، قرعه کشی هشت دستگاه پژو ۴۰۵ و ۲۰۰ سکه بهار آزادی نیز برای کسانی که عوارض نوسازی خود را پرداخت کنند در نظر گرفته شد.

بشیری ادامه داد: به دنبال این مزایایی که در نظر گرفته شد در سال ۹۱، پرونده‌های پرداخت عوارض شهرداری به ۱۲۰ هزار افزایش پیدا کرد و درآمد شهرداری از این پرونده‌ها به ۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون افزایش یافت.

وی سهل‌الوصل کردن پرداخت عوارض شهرداری را یکی دیگر از راه‌های افزایش درآمد شهرداری اهواز عنوان کرد و گفت: امروز شهروندان اهوازی می‌توانند از طریق اینترنت یا دستگاه‌های MTN عوارض نوسازی خود را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه در سال ۸۹ حدود ۱۴ میلیارد تومان چک معوقه داشتیم گفت: در زمان کتانباف کمیته‌ای تشکیل دادیم که چک‌ها باید زود‌تر وصول شود و تاکنون ۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان آن وصول شده و مابقی آن از طریق مراجع قضایی در شرف وصول است.

معاون اداری مالی شهرداری اهواز خاطرنشان کرد: پرسنل شهرداری اهواز در حال حاضر ۶ هزار و ۲۳۴ نفر است و در ۲۷ ماه گذشته حتی یک نفر هم استخدام نداشتیم.