درمان بازنشستگان‌ بدون پرداخت وجه

خورنا: وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به دور جدید اجرای بیمه طلایی خبر داد: بازنشستگان کشوری و خانواده آنان بدون پرداخت وجه درمان می شوند.

به گزارش انتخاب به نقل از اداره کل روابط عمومی وامور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری ربیعی در ششمین روز از هفته دولت درحاشیه مراسم بهره‌برداری از بزرگترین ایستگاه تخلیه گاز مایع در زاهدان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر دولت به ویژه شهیدان رجایی و باهنر افزود: بازنشستگان از ذخائر ارزشمند کشور هستند که تجربیات، دانش و تخصص آنها می تواند موجب پیشرفت، توسعه و آبادانی کشور شود، لذا ضرورت دارد با تشکیل اتاق های فکر از توانمندی‌ها و تجارب نخبگان این حوزه به بهترین شکل استفاده گردد.

وی بهبود وضعیتی معیشتی و ارایه خدمات مطلوب درمانی بازنشستگان را از مهمترین رویکردهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست و گفت: در حال حاضر ارتقای وضعیت اقتصادی و برخورداری از سطح کیفی خدمات درمانی به عنوان دو مطالبه مهم بازنشستگان مطرح است و در این زمینه صندوق بازنشستگی کشوری به عنـوان متولی امور بازنشستگان با اتخـاذ تدابیر اقتصادی و تمهیدات ویژه برنامه هایی را در جهت افزایش رفاه اجتماعی بازنشستگان تدارک دیده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به افزایش سه برابری بودجه بیمه طلایی درمان برای بازنشستگان کشوری ادامه داد: خوشبختانه در بودجه سال ۹۲ کشور برای بیمه تکمیلی درمان اعتبار قابل توجهی اختصاص یافته که از محل این اعتبارات با مشارکت سه جانبه دولت، بازنشستگان و صندوق بازنشستگی کشوری طرح بیمه طلایی بستری درمان برای بازنشستگان و افراد تحت تکفل آنان از ابتدای شهریور ماه سال جاری بطور رسمی در سراسرکشور آغاز شده است.

ربیعی گفت: پس از ارزیابی و انجام پاره ای از اصلاحات در بسته حمایتی بیمه طلایی در دور جدید، سقف تعهدات و پوشش خدمات درمانی برای بازنشستگان و خانواده آنان افزایش یافته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دسترسی آسان به خدمات درمانی را از ویژگی های مهم طرح بیمه طلایی درمان عنوان کرد و افزود: تمامی بازنشستگان و افراد تحت تکفل آنان می توانند به راحتی با مراجعه به بیش از ۵۵۰ بیمارستان و مرکز درمانی طرف قرارداد سازمان بیمه گر تحت درمان و معاینه قرار بگیرند.

وی با تأکید بر افزایش خدمات درمانی برای بازنشستگان گفت: باید در جهتی حرکت کنیم که نیازهای درمانی این قشر فرهیخته تأمین و همچنین هزینه های درمانی آنها کاهش یابد تا بازنشستگان عزیز بتوانند بدون دغدغه و نگرانی ناشی از هزینه های سنگین درمان در آرامش خاطر دوران بازنشستگی را سپری کنند.