رشد ۷۰ درصدی پذیرش دانشجوی کارشناسی‌ارشد در دانشگاه علوم دریایی خرمشهر

خورنا: معاون آموزشی دانشگاه علوم‌وفنون دریایی خرمشهر با بیان این‌که امسال یک جهش در پذیرش دانشجوی مقطع کارشناسی‌ارشد در دانشگاه انجام شد، گفت: امسال ۳۲۰ دانشجوی دوره کارشناسی‌ارشد در دانشگاه و واحد پردیس بین‌الملل پذیرش می‌شوند که نسبت به سال گذشته رشد ۷۰ درصدی داشته‌است.

دکتر بابک دوست‌شناس اظهار داشت: این جهش با توجه به ایجاد سه رشته جدید در مقطع کارشناسی‌ارشد و افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در پردیس بین‌الملل محقق شد.

وی با اشاره به وجود ۲۰ رشته مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری در دانشگاه خاطرنشان کرد: امسال همچنین با توجه به وجود چهار رشته مقطع دکتری در دانشگاه، حدود ۳۲ دانشجو در مقطع دکتری پذیرش می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم‌وفنون دریایی خرمشهر با بیان این‌که مطابق آئین‌نامه ۱۰ درصد کل ظرفیت پذیرش هر رشته به داوطلبان استعداد درخشان اختصاص دارد، تصریح کرد: بر این اساس ظرفیت پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی‌ارشد از طریق آئین‌نامه استعداد درخشان ۳۲ نفر است که بر اساس آئین‌نامه جدید از امسال مدارک داوطلبان دارای شرایط لازم به سازمان سنجش ارسال و پذیرش نهایی از سوی سازمان سنجش اعلام می‌شود.

دوست‌شناس با بیان این‌که هنوز اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی دوره کارشناسی‌ارشد از طریق آئین‌نامه استعداد درخشان به دانشگاه اعلام نشده‌است، افزود: امسال در مقطع دکتری از طریق آئین‌نامه استعداد درخشان، دانشجو پذیرش نمی‌شود.