آب و هوای خوزستان از کیش و دُبی بدتر است!؟

خورنا: مسؤول انجمن دوستداران میراث فرهنگی آبادان بیان کرد: صنعت گردشگری خوزستان نیازمند توجه مسؤولان و فعالان آن است تا شاهد پویایی و تحول آن در سال‌های آینده باشیم.

امید نوری اظهار کرد: استان خوزستان با دارا بودن تنوع اقوام، جاذبه‌های طبیعی چهار فصل، آثار تاریخی و همچنین تنوع هنرهای سنتی و صنایع ‌دستی می‌تواند به یکی از قطب‌های گردشگری کشور تبدیل و برای مردم این استان اشتغال پایدار به همراه نشاط اجتماعی را به وجود آورد.

وی افزود:به رغم داشتن پتانسیل‌های فراوان به موضوع گردشگری در خوزستان آن چنان که باید توجه نشده و اقدامات صورت گرفته چندان موفق نبوده به طوری که به جز ایام نوروز استان خوزستان به عنوان مقصد سفر و گردش به حساب نمی‌آید.

نوری بیان کرد:برخی گرم بودن هوای استان را دلیل عدم استقبال گردشگران برای ورود به این استان می‌دانند اما با مقایسه وضعیت مناطقی در داخل و خارج از کشور (مانند کیش و دبی)که آب و هوایی مشابه خوزستان دارند می‌توان به این نتیجه رسید که گرمای هوا چندان دلیل توجیه کننده‌ای نیست بلکه وجود زیرساخت‌های لازم در آن مناطق موجب توسعه و پیشرفت صنعت گردشگری آنان شده است.

او اضافه کرد:این در حالی است که در استان خوزستان در فصل تابستان مناطقی به مراتب با آب و هوایی معتدل‌تر و جاذبه‌هایی دیدنی و مُفّرح وجود دارد که به دلیل عدم معرفی و نبود زیرساخت‌های لازم به درستی مورد توجه قرار نگرفته‌اند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ita30 ita30.com بانک اطلاعات آژانسهای مسافرتی آخرین تورها و پکیجها