کلنگ‌زنی دروازه بزرگ ولایت و راه‌اندازی بانک اطلاعاتی شعرای عرب در خوزستان

خورنا: سرپرست نمایندگی بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در خوزستان از کلنگ‌زنی دروازه بزرگ ولایت و راه‌اندازی بانک اطلاعاتی شعرای عرب در دهه کرامت در این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام سید لطف‌الله سپهر صبح امروز در جمع خبرنگاران و با اشاره به برنامه‌های دهه کرامت این اداره پرداخت و اظهار کرد: برنامه ورود کاروان نمادین امام رضا (ع) از مرز شلمچه که آغازگر همه برنامه‌های دهه کرامت در کشور بوده از مهمترین برنامه‌های این اداره است.

وی افزود: این برنامه ۱۳ شهریورماه سال جاری با حضور مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان و مدیران استانی برگزار می‌شود. برنامه کاروان نمادین امام رضا (ع) در شهرهای بهبهان و دزفول نیز با حضور گسترده مردم و مسئولان برگزار خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از دیگر برنامه‌های این دهه به کلنگ‌زنی دروازه بزرگ ولایت اشاره کرد و ادامه داد: این حرکت ارزشمند همزمان با مراسم ورود کاروان نمادین امام رضا (ع) در مرز شلمچه صورت می‌گیرد.

سپهر با اشاره به رونمایی از سامانه بانک اطلاعاتی شاعران ولایی عرب در دهه کرامت تصریح کرد: از یک ماه و نیم پیش اطلاعات همه شعرایی که طی سه دوره جشنواره شعر رضوی به زبان عربی آثار ارسال کردند را جمع آوری کردیم و در حال حاضر اطلاعات قریب به ۷۵۰ نفر جمع آوری شده که بیشتر این آثار به شاعران عرب حوزه خلیج فارس و کشور عراق اختصاص دارد.

وی همچنین عنوان کرد: همزمان با مراسم ورود کاروان نمادین امام رضا (ع) در شلمچه از این بانک اطلاعاتی رونمایی می‌شود و در آینده‌ای نزدیک سایت شاعران ولایی عرب به همت این اداره کل راه اندازی می‌شود.

سرپرست نمایندگی بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در خوزستان از دیگر برنامه‌های دهه کرامت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به رونمایی از نرم افزار جامع قدح امام رضا (ع) از شعرای مطرح جهان اسلام با صدای قاری بین المللی سید کریم موسوی در مراسم ورود نمادین کاروان امام رضا (ع) اشاره کرد.

سپهر از برگزاری جشنواره عکس از کاروان نمادین امام رضا (ع) در دهه کرامت خبر داد و گفت: این جشنواره عکس امسال به عنوان حرکتی نو در دهه کرامت توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با عکسبرداری هنرمندان استان از حرکت کاروان نمادین امام رضا (ع) از شلمچه تا مرو برگزار می‌شود.