مرکز بهداشت زیدون نیاز به پرستار مرد و پزشک متخصص دارد

خورنا: مدیر مرکز بهداشت و درمان زیدون بهبهان گفت: این مرکز نیاز به پرستار مرد و پزشک متخصص دارد.

عبد الله شکوهی‌راد اظهار کرد: سلامت مردم و جلوگیری از شیوع آن مهمترین وظیفه در بخش بهداشت محیط و پیشگیری است.

وی افزود: در این راستا بازدید مستمر به روستاها و گردشی بودن تیم بهداشت محیط که در هفته دو بار به صورت مستمر انجام می‌گیرد باعث شده که از نظر بهداشت و نظافت عمومی و محیط روستایی و همچنین اتلاف سگ‌های ولگرد اقدامات موثری صورت بگیرد.

مدیر مرکز بهداشت و درمان زیدون بهبهان ادامه داد: همه افرادی که به نوعی با سلامت مردم در جامعه برخورد دارند به صورت مداوم آزمایش شده و کارت سلامت خود را دریافت می‌کنند.

شکوهی‌راد تصریح‌ کرد: یکی از مقوله‌های مهم در سلامت انسان آب و غذا است که متاسفانه در بحث آب روستایی در تعدادی از روستاهای بخش زیدون همیشه گزارش صفر داده شده است که این موضوع را به مسئولان هشدار داده‌ایم.

وی اضافه‌کرد: شکستگی‌های لوله آب تعدادی از روستاها باعث بیماری‌های خطرناک و غیرقابل کنترل در منطقه شده که امیدواریم مسئولان به این مهم توجه کنند.

مدیر مرکز بهداشت و درمان زیدون بهبهان خاطرنشان‌ کرد: هدف همه ما رفع مسئولیت نیست بلکه هدف خدمت صادقانه در جهت رفع موانع و مشکلات مردم در بخش بهداشت است.

شکوهی‌راد افزود: گزارشات واصله در مورد عقرب گزیدگی سردشت زیدون حاکی است که این شهر یکی از مراکزی است که از آمار بسیار بالایی در این زمینه دارد و نیاز است مسئولان برای تامین سرم عقرب گزیدگی همکاری بیشتری انجام دهند.

وی گفت: زیدون دارای شش پزشک است که نیازمند یک پزشک اورژانس و دو پزشک متخصص در مرکز بهداشت و درمان وجود دارد.

مدیر مرکز بهداشت و درمان زیدون بهبهان تصریح‌کرد: با راه‌اندازی مرکز بستر درمان سردشت زیدون امکانات بسیار خوبی در این مرکز از جمله دستگاه مانیتورینگ راه اندازی شده است.

شکوهی‌راد افزود: با توجه به اینکه در این مرکز آزمایشگاه مجهزی وجود دارد نیاز است جهت آزمایش ازدواج یک مرکز مشاوره راه اندازی شود.

وی از پیشرفت ۷۰ درصدی اتاق عمل در مرکز بهداشت این شهر خبر داد و افزود: امیدواریم با همکاری و پیگیری مسئولان تجهیزات و امکانات همراه با جراح در این بخش فعال شود.

مدیر مرکز بهداشت و درمان زیدون بهبهان تصریح‌ کرد: کمبود نیروی پرستار مرد یکی از مشکلاتی است که نارضایتی مردم را به دنبال داشته است.

شکوهی‌راد اضافه‌کرد: طرح پزشک خانواده نیز به صورت ۱۰۰ درصد در بخش زیدون اجرا شده و هم اکنون در حال تکمیل و به روز کردن اطلاعات در این بخش هستیم.

وی گفت: با توجه به اینکه هزینه‌های حامل‌های انرژی بالاست و یارانه‌های این حامل‌ها حذف شده است پرداخت هزینه‌های سنگین قبوض آب، برق، گاز، تلفن از عهده این مرکز خارج است و تاکنون چندین بار اداره برق به دلیل بدهی زیاد خواستار قطع برق مرکز بهداشت و درمان سردشت شده است.