شهردار اهواز خبرداد: ساخت نخستین برج تفریحی ایران در اهواز

خورنا: شهردار اهواز از عملیات ساخت برج تفریحی ۶۰ متری در مجموعه پارک ربیع خبر داد و گفت: این برج در سطح کشور منحصر به فرد است.

منصور کتانباف در مراسم گشایش پارک ۲۰ هکتاری ربیع اهواز، اظهارکرد: در این مجموعه ورزشی و تفریحی دو زمین خاکی فوتبال، یک زمین اسکیت، یک زمین فوتبال و والیبال ساحلی، بسکتبال و والیبال وجود دارد.

وی ادامه ‌داد: از دیگر امکاناتی که در این مجموعه قرار داده شده یک برج تفریحی ۶۰ متری است که معماری این برج به گونه‌ای است که شهروندان به صورت پیاده به بالای برج بروند و از کافه تریا و جامپینگی که در بالای برج تعبیه شده، استفاده کنند.

شهردار اهواز افزود: فعالیت‌های شهرداری اهواز در ۲۷ ماه گذشته با برنامه‌ای منظم انجام شده و هم اکنون ۲۷ کیلومتر ساحل‌سازی آماده بهره‌برداری است که ۱۶ کیلومتر آن در ۲۷ ماه گذشته به بهره‌برداری رسیده است.

وی گفت: زمانی که بحث ساحل‌سازی شهر اهواز مطرح شد تنها ۱۱ کیلومتر ساحل‌سازی در شهر اهواز وجود داشت، در صورتی که امروز ۱۶ کیلومتر دیگر به آن اضافه شده است. همچنین ۳۰۰ هکتار پارک در ۲۷ ماه گذشته ایجاد شده؛ اکنون نیز مجموعه ۸ هکتاری پارک بانوان ۵۰ درصد پیشرفت دارد.

کتانباف اضافه کرد: عملیات ایجاد کمربند سبز اهواز در اسفند سال ۹۰ شروع شد که تا به امروز ۵۰۰ هکتار آن اجرایی شده و تا آخر سال ۷۰۰ هکتار دیگر هم تا پایان سال به آن اضافه خواهد شد که در مجموع ۱۲۰۰ هکتار در ۳۰ ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار اهواز با اشاره به افتتاح ۶ زمین ورزشی در محلات اهواز گفت: هر محله باید یک مجموعه ورزشی داشته باشد؛ علاوه بر آن در بیشتر پارک‌های اهواز ایستگاه‌های تندرستی برای ورزش‌های صبح‌گاهی و همگانی نصب شده است.

وی در خصوص سرای محلات اهواز با اشاره به افتتاح سرای محله کوی نبوت تصریح‌ کرد: سرای محله می‌تواند در ارتقای سطح آموزشی، فرهنگ و موضوع علمی دانش‌آموزان و شهروندان موثر باشد.

کتانباف اظهار کرد: پروژه‌های زیرگذر میدان خلیج فارس و میدان شریعتی نیز آغاز به کار کرده که تاکنون پیشرفت خوبی داشته است. پل روگذر میدان جوادالائمه نیز پس از مراحل اداری تحویل پیمانکار می‌شود. همچنین پل ولایت در حال احداث است که مسیر فرودگاه و شهرک نفت را به هم متصل می‌کند.

وی در خصوص آسفالت شهر اهواز با بیان این که در این مدت حدود ۲ میلیون مترمربع آسفالت انجام شده، عنوان‌ کرد: در این مدت بهبود آسفالت اهواز در دستور کار بوده و برای اولین‌بار آسفالت پلمیری در اهواز انجام شد. همچنین معابر و پل های اهواز بازسازی شده که در همین هفته دولت حدود ۶۲ پروژه آماده بهره‌برداری داریم.

شهردار اهواز گفت: در بحث حمل و نقل شهری نیز علی‌رغم تنگناها، ۱۶۰ دستگاه اتوبوس کولردار خریداری شده است. در گذشته سهم شهرداری برای خرید هر دستگاه اتوبوس ۲۷ میلیون تومان بود در صورتی که هم اکنون برای خرید هر اتوبوس ۴۰۰ میلیون تومان پرداخت کرده‌ایم. خوشبختانه شرایط حمل و نقل رو به بهبود است و با رایزنی‌های انجام شده، چند دستگاه دیگر نیز در آینده اضافه خواهد شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • جواد آقای کتانباف تو بی نظیری.توروخدا همیشه باش