شهرداری اهواز به دنبال بودجه بالای یک‌هزار میلیارد تومانی باشد

خورنا: استاندار خوزستان گفت: شهرداری اهواز باید به دنبال بودجه بالای یک‌هزار میلیارد تومانی باشد.

سیدجعفر حجازی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون ۶۷ درصد بهسازی روستاهای استان یعنی معادل ۹۰۰ روستا در دولت‌های نهم و دهم صورت گرفته است.

وی با بیان این که در حوزه راه روستایی از اول انقلاب تا دولت اصلاحات ۳ هزار کیلومتر راهسازی انجام شد، افزود: این در حالی بوده که در دولت‌های نهم و دهم ۳ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه روستایی ساخته شده است.

* بهسازی ۱۴۰ روستای اهواز

استاندار خوزستان با بیان اینکه در سال گذشته ۱۴۰ روستای اطراف اهواز با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان بهسازی شده است، عنوان کرد: با وجود کارهای انجام شده در استان هنوز جای کار بسیاری وجود دارد و باید خوزستان را اساسی و از ریشه بسازیم.

وی با بیان این که بخشی از مشکلات اهواز به شهرداری مربوط می‌شود گفت: یکی از مشکلات اساسی ما در سال‌های اخیر ورود فاضلاب به داخل رودخانه کارون بوده که برای دفع آن بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

حجازی تصریح کرد: شهر اهواز به لحاظ ساختار ظرفیت عبوری ترافیک و عدم وجود جاده کمربندی و همچنین فقر در سرانه ورزشی در رنج است.

وی ادامه داد: عدم استفاده از برنامه بلندمدت و عدم پشتیبانی مالی از مهمترین مشکلات شهرداری اهواز محسوب می‌شود.

استاندار خوزستان بودجه شهرداری اهواز را در سال جاری ۷۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این در حالی است که بودجه شهرداری تهران و اصفهان که کار زیربنایی آنها از سال‌ها پیش به پایان رسیده است به ترتیب ۱۳ و ۲ هزار میلیارد تومان است.

وی گفت: با توجه به این که شهر اهواز نیاز به زیرساخت سازی دارد شهرداری اهواز باید به دنبال بودجه بالای یک هزار میلیارد تومانی باشد و باید از ظرفیت‌های متعدد کشور بهتر استفاده کند.

* لزوم افزایش ظرفیت ساحل سازی

حجازی ادامه داد: با وجود ساحل رودخانه کارون باید از ظرفیت ساحل سازی بهره لازم را برد و تا آن جا که می‌توان درآمدزایی کرد.

وی همچنین عنوان کرد: شورای شهر اهواز به هنگام آغاز کار خود از شانس خوبی برخوردار بوده چرا که برنامه‌ها تدوین شده و شهر اهواز از بحران های جدی خارج شده است.

استاندار از اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی بخش عمرانی شهرستان کارون در سال جاری خبر داد و گفت: امروز باید همه جای استان و به ویژه روستاها را آباد کنیم و امیدواریم که دولت یازدهم به جد پیگیری کند.

وی در پایان گفت: توجه به خوزستان نه تنها کاهش نیافته بلکه باید افزایش یابد.