افتتاح ۸ پروژه عمرانی فرهنگی به مناسبت هفته دولت در بندر امام

خورنا: شهردار بندر امام خمینی از افتتاح بیش از ۸ پروژه عمرانی، فرهنگی، ورزشی و تفریحی به مناسبت هفته دولت در این شهر خبر داد.

علی گلمرادی پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته دولت که در حسینیه شیفتگان ولایت این شهرداری برگزار شد، گفت: این روزها فرصت بسیار خوبی است تا نگاهی به گذشته داشته باشیم و ببینیم که چه اقداماتی تاکنون انجام شده و چه اقداماتی ضرورت دارد تا انجام شود.

وی شهیدان را الگوهای ماندگار تاریخ انقلاب اسلامی خواند و گفت: شهیدان ویژگی‏‌های بزرگ و ارزشمندی داشته‏‌اند که از آن جمله صبر و شکیبایی و تحمل شکنجه‏‌های طاقت‏ فرسای زمان طاقوت، خودباوری در دفاع از ارزش‏های انقلاب و اسلام و ‌… را می‏‌توان نام برد.

شهردار بندر امام خمینی افزود: امروز دفاع از آرمان‏‌های انقلاب و شهدا با توجه به مسائلی که در روزهای گذشته در یکی از نشریات شاهد آن بودیم، ضروری‌‏تر به نظر می‏‌رسد و نباید بگذاریم ارزش‏‌های واقعی ما که ملت به چشم ارزش اسلامی برتر به آن نگاه می‏‏کنند، کم‌رنگ شود یا ضدارزش جای آن را بگیرد.

گلمرادی ادامه داد: ساده‏ زیستی، همت بلند و اهتمام و هم‌‏نوایی با مردم در وجود شهیدان بزرگوار رجایی و باهنر موج می‏زد و همین ویژگی‏‌ها بود که از آن‌ها دو شخصیت برجسته ساخته شد.

وی تصریح کرد: دولت شهید بزرگوار رجایی نخستین دولتی بود که پس از حاکمیت لیبرال‏‌ها در کشور عهده‏‌دار امور شد و در آن دوران بحرانی بیشترین تلاش و کوشش را برای خدمت به اهداف مقدس نظام اسلامی از خود نشان داد.

این مقام مسئول عنوان کرد: شخص شهید رجایی با صبر و متانت و حوصله مثال‌زدنی و قبول دردها و رنج‌های فراوان، بنی ‏صدر خائن را رسوا و دسیسه‏‌های وی را افشا کرد.

گلمرادی اظهار داشت: امروز مسئولان کشور با تاسی به این ۲ شهید بزرگوار باید توجه بیشتری به مردم داشته باشند و دغدغه‏‌های مردم را دغدغه‌‏های خود بدانند.

وی در ادامه گفت: هفته دولت فرصت مناسبی است تا مسئولان و مدیران دستگاه‌های دولتی دستاورد‌ها و گام‌های بلند دولت در عرصه‌های مختلف را برای مردم تشریح کنند و زوایای ناپیدای خدمات گسترده خادمان مردم ولایتمدار ایران اسلامی به تصویر کشیده شود.

شهردار بندر امام خمینی تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دولت اسلامی و وجه تمایز آن از دیگر دولت‏‌ها برخورداری از پشتوانه عظیم مردمی است چراکه خدمتگذاران آن از میان مردم برخاسته و برای خدمت به این عزیزان وارد عرصه شده‏اند.

گلمرادی با بیان این‌که هفته دولت نمادی از وحدت و همدلی میان مردم و دولت اسلامی است، خاطرنشان کرد: بزرگداشت هفته دولت از مبانی ارزشی و اعتقادی جامعه است که مسئولان جامعه باید برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر آن اهتمام ورزند.

وی در ادامه از افتتاح بیش از هشت پروژه عمرانی، فرهنگی، ورزشی و تفریحی به مناسبت هفته دولت در این شهر خبر داد و افزود: هشت پروژه عمرانی، فرهنگی و تفریحی در بندر امام که آماده بهره‌برداری شده با حضور معاون برنامه‌ریزی استانداری خوزستان و مسئولان محلی با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۴۲ میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

شهردار بندر امام خمینی تصریح کرد: این پروژه‌ها شامل فاز نخست اصلاح هندسی بلوار آیت‌الله خامنه‌ای با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال، ترمینال مسافربری برون شهری شهید صدوقی با اعتباری بیش از چهار میلیارد ریال، فاز دوم مجتمع فرهنگی ـ تفریحی خلیج فارس با صرف هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد ریال و فاز دوم پارک ساحلی شهدای انرژی هسته‌ای با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال مهم‌ترین این پروژه‌ها به شمار می‌رود.

وی در پایان عنوان کرد: باغ وحش و باغ پرندگان با صرف هزینه‌ای بیش از چهار میلیارد ریال، پنج قطعه زمین چمن مصنوعی با صرف اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد ریال، زمین چمن مصنوعی مجموعه اداری شهرداری بندر امام با اعتباری حدود ۲ میلیارد ریال و حسینیه شیفتگان ولایت با صرف هزینه‌ای بیش از پنج میلیارد ریال از دیگر پروژه‌هایی است که عصر امروز به مناسبت هفته دولت در بندر امام خمینی به بهره‌برداری می‌رسد.