مانور اطفای حریق در مجتمع بندری امام خمینی برگزار شد

خورنا: معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان از برگزاری مانور داخلی اطفای حریق و امداد و نجات در محل اداره مخابرات و الکترونیک منطقه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) خبر داد.

علیرضا خجسته، با اشاره به اجتناب ناپذیربودن لزوم رعایت اصول ایمنی از سوی واحد‌ها و نیروهای عملیاتی منطقه اظهارداشت: به همین منظور و بر اساس سناریوی از پیش تعیین شده پس از اطلاع حادثه آتش سوزی به مرکز ایمنی و آتش نشانی این مانور در محل اداره برق اداره مخابرات و الکترونیک منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) برگزار شد.

خجسته تصریح کرد: طی این عملیات، اقدام به مصدومیت نمادین و خارج نمودن فرد حادثه دیده از محل، انتشار دود در اثر سرایت و شعله ورشدن پوشش پلاستیکی دیواره‌های کاذب ساختمان، تخلیه ساختمان و خروج تمامی پرسنل و افراد از درون ساختمان و نیز انجام عملیات جستجو جهت دیگر حادثه دیدگان احتمالی از اهم اقداماتی است که در این سناریو اجرا شد.

وی همچنین افزود: رسیدن نیروهای ایمنی و آتش نشانی به محل حادثه و انجام بررسی‌های اولیه توسط فرمانده عملیات و دستور قطع برق، دستور انجام عملیات تهویه و نیز اعزام تیم عملیاتی جهت اطفاء حریق تابلو برق از دیگر بخش‌هایی است که طی انجام عملیات مانور مورد توجه قرار گرفت.

معاون دریایی و بندری بنادر و دریانوردی خوزستان ارتقای ایمنی در سطح اداره کل، آمادگی بیشتر تیم واکنش در شرایط اضطرار و آشنایی کارکنان با نحوه عملیات اطفاء حریق و خروج اضطرار، ارتقاء توان نیروهای واکنش سریع ایمنی و آتش نشانی به هنگام بروز حوادث مشابه احتمالی را از اهم اهداف این مانور عنوان نمود.

ادارات حراست (ISPS)، برق و تاسیسات، گشت (HSE) و بیمه، رفاه و بهداشت عمومی در محل برگزاری مانور تا پایان عملیات جهت ارائه کمک‌های اولیه به مصدومین احتمالی و سایر اقدامات لازم حضور و همکاری قابل توجه‌ای داشتند.