ورود روزانه ۴ هزار زائر عراقی/تجهیز فرودگاه اهواز به مجهز‌ترین سیستم‌ها

خورنا: استاندار خوزستان از ورود روزانه ۴ هزار زائر عراقی به این استان خبر داد و گفت: افزایش ظرفیت ورود مسافران عراقی باعث لزوم توسعه فضای داخلی ترمینال فرودگاه بین‌المللی اهواز شد.

سیدجعفر حجازی عصر امروز در حاشیه مراسم افتتاح پروژه‌های فرودگاهی اهواز که ظهر امروز انجام شد در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: قدمت فرودگاه اهواز بسیار بالا بوده و پاسخگوی حجم مسافران نبود لذا به دنبال آن بودیم که فضای داخلی ترمینال را گسترش دهیم.

وی بیان کرد: با توجه به حجم سفرهای خارجی و تردد روزانه ۴ هزار عراقی از بصره به خوزستان در تلاش بودیم که ترمینال پروازهای خارجی خود را بهبود ببخشیم.

استاندار خوزستان افزود: امروز در فرودگاه اهواز از مجهز‌ترین سیستم‌های به روز دنیا استفاده می‌شود؛ هر چند که به دنبال تجهیزات مهم دیگری نیز هستیم.

وی از جذب سرمایه‌گزار بخش خصوصی خبر داد و گفت: برای اینکه بتوانیم درآمدزایی مناسبی داشته باشیم در پی جذب سرمایه‌گزار بخش خصوصی در فرودگاه‌های استان هستیم و از وجود آن‌ها استقبال می‌کنیم.

حجازی عنوان کرد: با توجه به اینکه خوزستان دروازه ورود مسافران خارجی است نیاز بود که فرودگاه شهر اهواز به سیستم‌های الکترونیکی مدرن مجهز باشد.

وی ادامه داد: فرودگاه اهواز نیاز به زیرساخت‌های دیگر داشته که به دنبال اجرایی کردن آن‌ها هستیم و امیدواریم که بتوانیم تقاضاهای مسافران داخلی و خارجی را محقق کنیم.

استاندار گفت: با وجود افزایش ظرفیت مسافران جنوب عراق به خوزستان فرصت لازم فراهم شده که کارهای بیشتری در جهت ارتقاء سطح کمی و کیفی فرودگاه اهواز صورت گیرد.

وی از افتتاح سالن جدید برای پرواز حجاج خبر داد و گفت: با افتتاح سالن بین‌المللی و ۶ هزار نفری پرواز حجاج در سال ۹۳ ظرفیت مکانی فرودگاه بین‌المللی اهواز افزایش خواهد یافت.

حجازی ظرفیت فرودگاه جدید اهواز را ۱۲ هزار هکتار عنوان کرد و گفت: این فرودگاه با مشارکت وزارت نفت ظرف ۱۰ سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی از راه اندازی فرودگاه بهبهان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ‌ شهرستان بهبهان یکی از قطب‌های ارتباطی خوزستان به استان‌های دیگر و از جمله کهکیلویه و بویراحمد بوده و باعث می‌شود که روزانه پروازهای محلی بسیاری انجام شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: مقدمات فرودگاه بهبهان انجام شده و اگر مجوز آن صادر شود کار احداث آن نیز آغاز خواهد شد.