قطار مستقیم مسافربری خرمشهر ـ مشهد راه‌اندازی شد

خورنا: نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و با توجه به نیاز منطقه، قطار مستقیم مسافربری خرمشهر ـ مشهد راه‌اندازی شد.

عبدالله سامری اظهار کرد: به دنبال نشستی که با معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‎آهن جمهوری اسلامی ایران داشتیم موفق شدیم دستور راه اندازی و آغاز به کار قطار مسافربری خرمشهر ـ مشهد را از وی اخذ کنیم.

وی افزود: این قطار ظرف امروز و فردا رسما کار خود را آغاز می‌کند و ظرفیت واگن‌های آن نیز با توجه به نیاز منطقه تعریف خواهد شد.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه تردد روزانه مسافران و زائران از کشور عراق به ایران بیش از ۵ هزار نفر است چنین اقدامی در راستای تسهیل تردد شهروندان و زائران بسیار ضروری احساس می‌شد.

وی ادامه داد: این روند به ویژه برای مردم آبادان و خرمشهر که در مجاورت مرز شلمچه قرار دارند بسیار مهم و ارزشمند تلقی می‌شود.

سامری با بیان اینکه بسیاری از مردم این منطقه به ویژه برای تردد با وسایل نقلیه‌ای چون هواپیما و قطار برای سفر به مشهد مقدس دچار مشکل هستند، گفت: پیش از این تردد آبادانی‌ها و خرمشهری‌ها با استفاده از قطار تنها از طریق خط آهن اهواز صورت می‌گرفت که با امکان‌پذیری این سفر زیارتی از ایستگاه راه آهن خرمشهر، بسیاری از مشکلات مردم منطقه برطرف خواهد شد.

وی همچنین عنوان کرد: با توجه به اینکه پیش از جنگ تحمیلی مبدا تردد بسیاری از خطوط ریلی کشور از شهرستان خرمشهر بوده امروز نیز این امر ضروری تلقی می‌شود که توجهی مضاعف به خط راه آهن این شهرستان شود.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه به امکان حمل خودرو از طریق راه اندازی همین قطار از خرمشهر به مقصد مشهد اشاره کرد و گفت: پیش از این، حمل خودروی ساکنان شهرهای آبادان و خرمشهر تنها از طریق خط آهن مرکز استان صورت می‌گرفت.