اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرستان کارون

خورنا: فرماندار کارون از اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار به این شهرستان خبر داد و گفت: این اعتبار از محل تملک دارایی‌های استان خوزستان اختصاص یافته است.

عباس دشتی‌نژاد اظهار کرد: در سال جاری حدود ۲۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرستان کارون اختصاص یافت.

وی افزود: این اعتبار از محل تملک دارایی‌های استان خوزستان بین شهرهای مختلف توزیع شده است که سهم شهرستان کارون ۲۰ میلیارد تومان شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: در سال جاری در بخش توزیع اعتبارات از سوی مسئولان استان خوزستان نگاه ویژه‌ای به شهرستان کارون شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرستان کارون تازه راه اندازی شده این نخستین بار است که اعتباری مستقل دریافت می‌کند.

دشتی‌نژاد بیان کرد: اعتباری که از محل تملک دارایی‌ها در استان خوزستان به شهرستان کارون اختصاص یافته برای شروع کار بسیار مناسب است و ما امیدواریم بتوانیم مشکلات این منطقه را تا حدودی رفع کنیم.

فرماندار کارون در ادامه از استقرار ۲۷ اداره در این شهرستان خبر داد و گفت: این ادارات به طور کامل راه‌اندازی شده‌ و خدمات‌رسانی به مردم را آغاز کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مابقی ادارات نیز در حال راه اندازی هستند اظهار داشت: معمولا در هر شهرستان حدود ۵۰ اداره و ارگان دولتی برای خدمات رسانی به مردم فعالیت می‌کنند.

به گفته رئیس شورای اداری کارون، در حال برنامه ریزی برای حضور ۲۳ اداره دیگر در شهرستان کارون هستیم که کار خدمات دهی به مردم شریف منطقه را آغاز کنند.

دشتی‌نژاد تاکید کرد: در حال پیگیری مستمر هستیم تا ادارات باقی مانده نیز در شهرستان کارون راه اندازی شوند البته تاکید ما این است که این کار تا دو ماه آینده انجام شود.

فرماندار کارون در ادامه به اولویت‌های استقرار ادارات اشاره کرد و یادآور شد: اداره آموزش و پرورش، فرماندهی انتظامی و اداره صنعت، معدن و تجارت از مهم‌ترین ارگان‌هایی هستند که باید برای خدمت رسانی سریع‌تر از دیگر نهاد‌ها در این شهرستان مستقر شوند.

وی اظهار امیدواری کرد اداره آموزش و پرورش، فرماندهی انتظامی و اداره صنعت، معدن و تجارت در شهریور ماه سال جاری در شهرستان کارون استقرار یابند و فعالیت خود را آغاز کنند.

دشتی‌نژاد تصریح کرد: در حال حاضر ۲۷ اداره به طور کامل راه اندازی و مستقر شده و خدمات رسانی به مردم شهرستان کارون را آغاز کرده‌اند.

فرماندار کارون بر ضرورت رسیدگی به زیرساخت‌ها در این شهرستان تاکید کرد و متذکر شد: مهم‌ترین مشکلی که در شهرستان کارون زیر ساخت ‌است.

وی با بیان اینکه در همه زمینه‌ها از نظر زیر ساخت مشکل داریم افزود: کار‌ها و پیگیری‌های زیادی برای حل مشکلات کارون تا کنون انجام شده است ولی هنوز کاستی‌های زیادی در زیرساخت‌های این شهرستان وجود دارد.

رئیس شورای اداری کارون تصریح کرد: برای رفع مشکلات زیرساخت‌ها در شهرستان کارون دو برنامه کوتاه مدت و بلند مدت طراحی شده است.

وی استقرار ادارات راه اندازی ادارات در کارون را گام بلندی برای رفع مشکلات این شهرستان بیان کرد و افزود: امسال شهرستان کارون در اعتبارات استان به صورت ویژه اعتبار دریافت کرده است که امیدواریم برای پیشرفت جهش بزرگی داشته باشد.

دشتی‌نژاد اظهار امیدواری کرد که با توجه به استقلال شهرستان کارون و برنامه ریزی‌های مجزا، مشکلات زیر ساختی این منطقه تا حدود زیادی حل شود.