تعطیلی ۲۰ نانوایی به دلیل استفاده از جوش شیرین

خورنا: رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز از تعطیلی ۲۰ نانوایی به دلیل استفاده از جوش شیرین در این منطقه خبر داد.

مهرداد شریفی عصر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان خوزستان اظهار کرد: به دلیل استفاده از جوش شیرین ۲۰ نانوایی در شرق اهواز تعطیل شدند.

وی افزود: این نانوایی‌ها اکثرا از نانوایی‌ها بودند که به صورت سنتی نان می‌پختند که به دلیل استفاده از جوش شیرین با آن‌ها برخورد شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در نانوایی‌های صنعتی استفاده از جوش شیرین به حداقل رسیده است و همکاران ما مرتب از آن‌ها بازدید می‌کنند.

به گفته رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز، تعطیلی این ۲۰ نانوایی به دلیل استفاده از جوش شیرین با همکاری دادستان اهواز انجام شده است.

وی در ادامه افزود: به مناسبت هفته دولت ساختمان جدید آزمایشگاه مرکز بهداشت شرق اهواز با حضور مسئولان استانی افتتاح شد.

شریفی با بیان اینکه این پروژه با حضور فرماندار اهواز و معاون سیاسی استانداری خوزستان به بهره‌برداری رسید، افزود: مساحت ساختمان جدید آزمایشگاه مرکز بهداشت شرق اهواز ۳۰۰ متر مربع است.

وی اعتبار این پروژه را ۴۰ میلیون تومان اعلام کرد و اضافه کرد: ساختمان جدید آزمایشگاه مرکز بهداشت شرق اهواز در مدت ۱۵ روز ساخته شده و از پروژه‌های بازسازی بوده است.

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز از بهره برداری از آزمایشگاه آب‌شناسی شرق اهواز نیز خبر داد و گفت: این آزمایشگاه دارای فضایی با مساحت ۱۲۰ متر مربع بوده و از طرح‌های بازسازی شمرده می‌شود.

وی با اشاره به این مطلب که اعتبار تخصیص داده شده به این پروژه نیز ۸۰ میلیون تومان است افزود: آزمایشگاه آب‌شناسی شرق اهواز در مدت دو ماه بازسازی و به بهره‌برداری رسیده است.

شریفی هدف از اجرای پروژه آزمایشگاه آب‌شناسی شرق اهواز، بررسی نمونه‌های میکروبی آب در شهرستان‌های اهواز، کارون و باوی عنوان کرد و ادامه داد: در این آزمایشگاه به صورت ماهانه بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ مورد آزمایش بر روی آب این مناطق صورت می‌گیرد.