اختصاص۲۶۰ میلیارد ریال اعتبار تملک و دارایی به شوشتر

خورنا: فرماندار شوشتر از اختصاص ۲۶۰ میلیارد و۲۴۰ میلیون ریال اعتبار از محل تملک‌دارایی سرمایه‌ها به شهرستان شوشتر خبر داد و گفت: این اعتبارات به دستگاه‌های اجرایی و خدماتی شهرستان شوشتر اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، حیدر نجفی ظهر امروز در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان شوشتر که در محل فرمانداری شوشتر برگزار شد اظهار کرد: اعتبارات اختصاص داده شده در ردیف اعتباری تملک‌دارایی سرمایه‌ها بوده و هنوز ردیف‌های اعتباری دیگر تقسیم نشده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات در سال‌جاری در شوشتر رشد چشم‌گیری داشته‌اند افزود: سال قبل در بخش تملک‌دارایی سرمایه‌ها در شهرستان شوشتر ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده بود که امسال اعتبارات از این محل با رشد ۳۰ درصدی مواجه شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه اعتبارات تملک‌دارایی سرمایه‌های استان خوزستان بالغ بر ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال است، گفت: در سال‌جاری بیش از چهار درصد اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌های استان خوزستان به شوشتر اختصاص یافته است.

نجفی با تاکید بر اینکه بر اساس شاخص‌های تعیین شده اعتبار به شوشتر اختصاص یافته است، خاطر نشان کرد: بر اساس شاخص‌های تعیین شده در معاونت برنامه‌ریزی استانداری خوزستان به شهرستان شوشتر اعتبار اختصاص یافته است و بر این اساس سهمیه شوشتر ۲۶۰ میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال شده است.

*سهم اعتبارات ملی شهرستان شوشتر

رئیس شورای اداری شهرستان شوشتر با اشاره به اعتبارات ملی استانی شده خوزستان گفت: شهرستان شوشتر از این ردیف توانسته است اعتباراتی ویژه شهرستان شوشتر بگیرد که از این میزان می‌توان به اعتبار بیمارستان خاتم‌الانبیا، چهار خطه کردن اتوبان ملاثانی، اهواز و دزفول، فاضلاب شهرستان شوشتر و.. اشاره کرد.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی و خدماتی شهرستان شوشتر بر اساس اعتبارات ملی ابلاغ شده در دستگاه‌های استانی باید سهم شهرستان شوشتر را استیفا کنند و در این باره مراتب را به فرمانداری شوشتر اعلام کنند.

وی گفت: دستگاه‌های اجرایی باید در اسرع وقت در راستای انعقاد تفاهم‌نامه در معاونت برنامه و بودجه استانداری خوزستان اقدام کنند و در این زمینه باید سرعت عمل را همراه با پیگیری‌ها کرد.

* امسال با میراث فرهنگی آشتی کرده‌ایم

فرماندار شوشتر با اشاره به اعتبارات در نظر گرفته شده برای بخش میراث فرهنگی شهرستان شوشتر گفت: در سال‌جاری بیش از ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اعتبار برای بخش میراث فرهنگی شهرستان شوشتر در نظر گرفته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه مشکلات در حوزه میراث فرهنگی در حال برطرف شدن است، افزود: با حضور مهندس حیدری در اداره کل میراث فرهنگی خوزستان تا بخش زیادی مشکلات در این حوزه برطرف شده است و امیدواریم در اسرع وقت شاهد تغییراتی در میراث فرهنگی خوزستان و شوشتر باشیم.

نجفی تاکید کرد: امسال رسما و کتبا با میراث فرهنگی آتش کرده‌ایم و اعتبارات پیشنهادی این دستگاه را در شوشتر تغییر نداده‌ایم و به این دلیل با مدیر کل میراث فرهنگی نیز تفاهم کرده‌ایم که از همه امکانات موجود در شوشتر برای رفع مشکلات در این حوزه استفاده کنیم.