شهردار اهواز: عمق رودخانه کارون به یک متر رسیده است/ کاهش ۹۰ درصدی حجم آب

خورنا: شهردار اهواز گفت: عمق رودخانه کارون در حال حاضر به یک متر رسیده و حجم آب آن کاهش قابل توجهی داشته است.

به گزارش خورنا به نقل از تسنیم، در شهر اهواز روزانه نزدیک به ۵۰ هزار بشکه نفت تولید می‌شود اما با این حال عوارض آلایندگی به دلیل اینکه نفت از جمله آلاینده‌ها به شمار می‌رود، به این شهر تعلق نمی‌گیرند؛ همچنین صنایع بسیار دیگری نیز در این شهر هستند که برخی از آنها باعث آلایندگی شهر می‌شوند. متاسفانه آب رودخانه کارون در سال‌های گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافته و این کاهش این روزها بیش از گذشته شده است.

منصور کتانباف  در نشست شهرداران کلانشهرهای کشور به میزبانی شهر اصفهان با اشاره به مشکلات جنگ در استان خوزستان و شهر اهواز و تاثیرات آن بر مردم این شهر اظهار کرد: باید بگویم با گذشت سال‌ها از جنگ تحمیلی، مردم شهر اهواز و استان خوزستان هنوز هم با مشکلات جنگ تحمیلی دست و پنجه نرم می‌کنند و مشکلات هنوز در این استان وجود دارد.

وی افزود: متاسفانه برخی مشکلات هنوز دست از سر مردم این منطقه بر نداشته است و هم‌استانی‌های ما با این مشکلات همچنان دست و پنجه نرم می‌کنند که به نظرم تا سال‌ها ادامه داشته باشند.

شهرداری اهواز از تولید نفت عوارض آلایندگی نمی‌گیرد

شهردار اهواز با بیان اینکه مشکلات آلایندگی در شهر اهواز وجود دارد، تصریح کرد: در شهر اهواز روزانه نزدیک به ۵۰ هزار بشکه نفت تولید می‌شود اما با این حال عوارض آلایندگی به دلیل اینکه نفت از جمله آلاینده‌ها به شمار می‌رود، به این شهر تعلق نمی‌گیرند؛ همچنین صنایع بسیار دیگری نیز در این شهر هستند که برخی از آنها باعث آلایندگی شهر می‌شوند.

وی پیرامون کم شدن حجم آب رودخانه کارون و تاثیرات آن بر زندگی مردم گفت: متاسفانه آب رودخانه کارون در سال‌های گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافته و این کاهش این روزها بیش از گذشته شده است.

کاهش ۹۰ درصدی حجم رودخانه کارون

کتانباف افزود: تا سال‌ها قبل رودخانه کارون نزدیک به ۲ هزار متر مربع در ثانیه آب داشت اما این روزها این رودخانه تنها ۲۰۰ متر مکعب در ثانیه آب دارد و عمق آن به نزدیک به یک متر رسیده است که این مسئله نشانه کاهش قابل توجه آب رودخانه کارون است.

وی با اشاره به دلایل عدم تکمیل طرح قطار شهری اهواز اضافه کرد: مردم اهواز سال‌هاست که نتوانسته‌اند از طرح قطار شهری اهواز استفاده کنند و نبود بودجه باعث مشکلاتی نظیر این شده که اگر این روند ادامه پیدا کند، طرح قطار شهری اهواز تا ده سال دیگر نیز تکمیل نمی‌شود.