تولید سالانه ۴۰ هزار تن محصولات زراعی در مسجدسلیمان

خورنا: فرماندار مسجدسلیمان از تولید سالانه حدود ۴۰ هزار تن محصولات زراعی در این شهرستان خبر داد.

عبدالله ایزدپناه امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: طرح‌های توسعه کشاورزی در شهرستان مسجدسلیمان هم زمان با سراسر استان اجرا می‌شود و تاکنون ۲۳۵ طرح کشاورزی برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل در استان معرفی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: از این تعداد طرح‌ها ۲۳۱ طرح به مرحله عقد قرارداد رسیده، ۲۱۹ طرح نیز تسهیلات دریافت کرده‌اند و البته ۱۹۷ طرح نیز به بهره برداری رسیده است.

فرماندار مسجدسلیمان تصریح کرد: در این مدتی که از اجرای طرح توسعه کشاورزی می‌گذرد مسجدسلیمان پیشرفت خوبی داشته و تولید محصولات زراعی در سطح این شهرستان به حدود ۴۰ هزار تن در سال رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: از زمانی که اندیکا از مسجدسلیمان جدا شده است میزان محصولات باغی در این شهرستان کاهش یافته و به ۴ هزار تن در سال رسیده است.

ایزدپناه با بیان اینکه دریاچه سد گتوند اراضی ملی و کشاورزی قابل توسعه دارد خاطرنشان کرد: در حدود ۳ هزار هکتار از این اراضی زیر کشت باغات می‌رود و این امر تاثیر زیادی بر اشتغالزایی این شهرستان دارد.

وی کمبود بسیار شدید نیروی انسانی در چارت تشکیلاتی مدیریت جهاد کشاورزی مسجدسلیمان را از مشکلات در این حوزه بیان کرد و گفت: در حال حاضر ما دارای شش کار‌شناس کشاورزی هستیم و درخواست تامین نیروی انسانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان را داریم.

فرماندار مسجدسلیمان یکی دیگر از مشکلات را اینگونه بیان کرد: عدم صدور مجوز بهره برداری آب از چاه‌های حفر شده توسط اداره امور آب به صاحبان چاه‌های حفر شده که مجوز حفر چاه‌ها را کارگروه توسعه کشاورزی صادر کرده است از مشکلات موجود در توسعه کشاورزی مسجدسلیمان است.