کمبود نیروی انسانی در مدارس هندیجان

خورنا: فرماندار هندیجان از کمبود نیروی انسانی در مدارس این شهرستان خبر داد.

بهروز فرج‌اللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هندیجان اظهار کرد: با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید پروژه مهر در شهرستان هندیجان و در راستای آمادگی مدارس برای دانش آموزان آغاز به کار می‌کند.

وی بیان کرد: با برگزاری جلسات مکرر شورای آموزش و پرورش در شهرستان مصوبات لازم در این زمینه را مورد تاکید دستگاه‌های اجرایی قرار داده‌ایم.

فرماندار هندیجان افزود: اما با بررسی‌های صورت گرفته مدارس این شهرستان برای بازگشایی با مشکلاتی مواجه هستند که امیدواریم با توجه و تعامل مضاعف مدیران و مسئولان ادارات مختلف هندیجان تا سال تحصیلی جدید رفع شوند.

وی همچنین ادامه داد: کمبود شدید نیروی انسانی در مدارس این شهرستان یکی از این مشکلات است، این کمبود در بخش متوسطه و در دروسی چون ریاضی، فیزیک، ادبیات فارسی و معارف اسلامی بیشتر مشاهده می‌شود.

فرج‌الهی عنوان کرد: در مقطع ابتدایی نیز با کمبود ۳۰ نیروی انسانی مواجه هستیم و البته در مقطع راهنمایی مشکل خاصی نداریم.

وی با بیان اینکه ضریب اشتغال در درس ادبیات فارسی در مدارس این شهرستان ۳.۵ است، گفت: در همین راستا ضریب اشتغال در دروس دیگری چون شیمی، ریاضی و فیزیک بالای دو درصد بوده و این امر به معنای استفاده بیش از حد از توان معلمان است.

وی با اشاره به معایب استفاده چندین برابری از ظرفیت معلمان در مدارس اظهار کرد: این امر مطمئنا تاثیر منفی بر روند آموزشی دانش آموزان و تدریس معلمان خواهد داشت و کیفیت تعلیم و تربیت را به پائین‌ترین سطح کاهش می‌دهد.