نجات ۱۰ نفر از مرگ حتمی در رودخانه دز

خورنا: معاون امور شهری شهرداری دزفول با اشاره به نجات ۱۰ نفر از مرگ حتمی در رودخانه دز در هفته گذشته گفت: متاسفانه یک سرباز وظیفه اهل خرم آباد غرق شد.

محمد ابوالحلاج افزود: یک نفر از نجات یافتگان از شهرک سلمان شوش و مابقی از دزفول بودند که توسط اکیپ های نجات غریق مستقر در رودخانه دز از مرگ حتمی نجات یافتند.

معاون امور شهری شهرداری دزفول اظهار داشت: هفت نفر از این افراد در بوستان ساحلی دز و سه نفر دیگر در بوستان ساحلی دوبه از مرگ حتمی نجات یافتند.

وی افزود: متاسفانه یک سرباز وظیفه اهل خرم آباد لرستان عصر جمعه با بی توجهی به تذکرات اکیپ های غریق نجات مستقر در بوستان ساحلی دز در مناطق ممنوعه شنا کرد و غرق شد.

ابوالحلاج با اشاره به پیدا نشدن جسد فرد غرق شده گفت: اکیپ های نجات غریق شهرداری در حال جستجو برای یافتن جسد فرد غرق شده از محل بوستان ساحلی دز تا پل قدیم می باشند.

وی با اشاره به اینکه بوستان های ساحلی دزفول در روزهای تعطیل بویژه پنج شنبه و جمعه مملو از جمعیت می شود افزود: شنا در نقاط حادثه خیز و بی توجهی به هشدار ماموران نجات غرق منجر به بروز حوادث برای شناگران می شود.

معاون امور شهری شهرداری دزفول از شهروندان و گردشگران خواست نکات ایمنی را در هنگام شنا رعایت کرده و مراقب جان خود و فرزندان باشند.

وی اظهار داشت: اکیپ های نجات غریق شهرداری دزفول در چندین نقطه رودخانه دز مستقر شده و از هشت صبح تا ۲۰شب ضمن اطلاع رسانی به حادثه دیدگان امداد رسانی می کنند.

معاون امور شهری شهرداری دزفول ورود سه هزار و ۶۰۰ خودرو در ایام تعطیل به تفرجگاه ساحلی دز (علی کله) در یک شبانه روز را یادآور شد و افزود: در این روزها بیش از ۱۸ هزار نفر وارد این تفرجگاه زیبا می شوند.

از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵۰ نفر توسط اکیپ های نجات غریق شهرداری دزفول از مرگ حتمی نجات یافته و چهار نفر در رودخانه دز جان خود را از دست دادند.

رودخانه دز با آبی زلال و سرد پذیرای گردشگران بی شماری از شهرهای خوزستان و استان های همجوار می باشد.