خوزستان در ۲۴ ساعت گذشته پنج بار لرزید

خورنا: براساس گزارش مرکز لرزه نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، در ۲۴ ساعت گذشته ۵ زمین‌لرزه استان خوزستان را لرزانده است.
زلزله ای به بزرگی ۲.۵ ریشتر ساعت ۱۳ و ۵ دقیقه و ۳۴ ثانیه رو گذشته اول شهریورماه شهرستان امیدیه در خوزستان را لرزاند. مرکز این زمین لرزه ۳۰.۵۵ درجه شمالی و ۴۹.۵۳ درجه شرقی و در عمق ۱۸کیلومتری سطح زمین اعلام شده است.

همچنین، صبح امروز شنبه زمین لرزه‌ای به بزرگی ۱.۵ ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین، شهر صیدون در استان خوزستان را لرزاند. مرکز این زمین لرزه که ساعت یک و ۳۶ دقیقه و ۳۵ ثانیه بامداد شنبه رخ داده، ۳۱.۳۹ درجه شمالی و ۵۰.۱۵ درجه شرقی و در عمق هشت کیلومتری سطح زمین بوده است.

زمین لرزه دیگری با شدت ۱.۵ ریشتر، در ساعت ۵ و ۴۰ دقیقه و ۱۷ ثانیه بامداد امروز شنبه، شهر ایذه را لرزاند. مرکز این زمین‌لرزه ۳۱.۸۱ درجه شمالی و ۵۰.۰۰ درجه شرقی و در عمق ۱۷ کیلومتری سطح زمین گزارش شده است.

همچنین، شهر هفتگل خوزستان، صبح امروز دو بار لرزیده است. زمین لرزه نخست با شدت ۲.۷ ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین در ساعت ۸ و ۴۱ دقیقه و ۳۰ ثانیه صبح به وقوع پیوست که مرکز آن ۳۱.۵۵ درجه شمالی و ۴۹.۳۴ درجه شرقی و در عمق ۱۷ کیلومتری سطح زمین ثبت شده است.

زمین‌لرزه دوم با شدت ۲.۹ ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین در ساعت ۸ و ۴۶ دقیقه و ۲۵ ثانیه صبح امروز هفتگل را لرزاند. مرکز این زمین لرزه ۳۱.۴۷ درجه شمالی و ۴۹.۲۸ درجه شرقی و در عمق ۱۰ کیلومتری سطح زمین اعلام شده است.