کتاب «مرد جوان و خیاط حیله‌گر» در کانون آغاجاری ماکت شد

خورنا: مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز آغاجاری گفت: اعضای این کانون، کتاب «مرد جوان و خیاط حیله‌گر» نوشته «شراره وظیفه شناس» را ماکت سازی کردند.

فرزانه محمدی گفت: اعضای نوجوان مرکز با شرکت در جلسه روخوانی و نقد کتاب «مرد جوان و خیاط حیله‌گر» نوشته‌ «شراره وظیفه شناس» به ساخت ماکت این کتاب تشویق شدند.

وی با بیان این که در این برنامه ابتدا بچه‌ها با آثار و سبک نگارش داستان‌های «شراره وظیفه شناس» آشنا شدند افزود: در ادامه نوجوانان این مرکز با الهام از فضای حاکم بر داستان ماکتی از صحنه‌های این کتاب را با همکاری یکدیگر تهیه کردند.

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز آغاجاری با بیان این که زبان و ادبیات فارسی سرشار از حکایت‌ها و داستان‌هایی است که خواندن آن‌ها هم اوقات آدمی را خوش می‌سازد، و هم بر عقل و خرد وی می‌افزاید اضافه کرد: در این میان، مثنوی مولوی یکی از گنجینه‌های گران سنگ زبان ادب فارسی است که دریایی از پند و حکمت و راهنمایی و روشنی در آن نهفته است.

وی همچنین با اشاره به این که کتاب «مرد جوان و خیاط حیله‌گر» بازگویی یکی از داستان‌های کوتاه مثنوی مولوی به زبان نثر است پیرامون انتخاب این کتاب برای نقد و ماکت سازی نیز توضیح داد: این‌گونه بازگویی‌ها زمینه‌ای برای ایجاد انگیزه در کودکان و نوجوانان ایجاد می‌کند تا به سراغ اصل داستان‌ها در مثنوی بروند و بهره‌های بیشتری از این گنجینه‌ بزرگ به دست آورند.

این مسئول فرهنگی در پایان انجام فعالیت‌های فرهنگی، ادبی همراه با برپایی کارگاه‌های هنری را باعث ایجاد جذابیت و علاقه‌مندی، کودکان و نوجوانان به مطالعه کتاب عنوان کرد و یادآور شد: ما در کانون آغاجاری با انجام شیوه‌های مختلف آموزشی به روش غیر مستقیم بچه‌ها را به انجام کارهای درست تشویق می‌کنیم که تأثیرگذاری این روش ماندگارتر است.