عقب افتادگی‌های اهواز در حوزه شهرداری بیش از حد تصور است

خورنا: عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه عقب‌افتادگی‌های اهواز در حوزه شهرداری و شورای شهر بیش از حد تصور است، گفت: اهواز زیرساخت‌های لازم برای یک کلانشهر را ندارد.

غلامرضا سبزعلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: زیرساخت‌هایی که در دیگر کلانشهر‌ها وجود دارد در اهواز مهیا نشده است.

وی تصریح کرد: عقب‌افتادگی‌های حوزه شهرداری و شورای شهر در اهواز بیش از حد تصور است که به راحتی حل نمی‌شود.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه هم‌اکنون مهم‌ترین مشکل ما در استان خوزستان و اهواز نداشتن مدیریت قوی است، افزود: اهواز از باب محرومیت خیلی عقب افتاده است.

*عقب افتادگی ۲۵ ساله اهواز

وی تأکید کرد: دولت در کلانشهر اهواز، خیلی کار‌ها انجام داده، اما به لحاظ اینکه این شهر، عقب‌افتادگی وسیعی دارد، مشکلات هنوز برطرف نشده است.

منتخب مردم اهواز در چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر، وجود جنگ تحمیلی در اهواز را یکی از عمده‌ترین موانع سد راه پیشرفت این کلانشهر عنوان کرد و اذعان داشت: بعد از دفاع مقدس نیز رسیدگی به اهواز به درستی و در خور شأن آن انجام نشد.

وی با بیان اینکه اهواز نسبت به دیگر مراکز استان‌ها ۲۵ سال عقب‌تر است، عنوان کرد: یکی دیگر از مشکلات مهم این شهر مهیا نبودن زیرساخت‌ها است که در دوران جنگ تحمیلی مورد هدف دشمن قرار گرفت و از بین رفت.

*لیاقت اهوازی‌ها بیش از این است

سبزعلی، فاضلاب آب و جاده‌های اصلی در شهر را از دیگر معضلات کلانشهر اهواز بیان کرد و ابراز داشت: اتوبوبان‌ها، بلوار‌ها و روگذر و زیر گذرهای جدیدی باید بسازیم تا مشکل ترافیک این شهر حل شود.

وی با تأکید بر اینکه باید مشکلات خدمات رفاهی مردم حل شود، یادآور شد: برای رفع مشکلات اهواز کارهای زیادی انجام شده ولی مردم ما لیاقت بیش از این‌ها را دارند.

عضو شورای شهر اهواز با بیان این مطلب که اهواز از همه لحاظ مشکلاتی دارد که باید رسیدگی و برطرف شود، بیان کرد: بخش درمانی که حل مشکلات آن بر عهده شهرداری و شورای اسلامی شهر نیست نیز باید کاستی‌هایش شناسایی و رفع شود.

*ضرورت آماده‌سازی زیرساخت‌ها

به گفته سبزعلی، باید فکری به حال تفریح سالم مردم کرد تا شهروندان با نشاط و روحیه بیشتر به امور زندگی خود و کارشان بپردازند.

وی با اشاره به این نکته که عقب افتادگی‌های حوزه شهرداری و شورای شهر در اهواز بیش از حد تصور است متذکر شد: مشکلات شهر ما با یک سال دو سال حل نمی‌شود.

عضو شورای شهر اهواز در پایان متذکر شد: همه باید بکوشیم تا عقب افتادگی‌هایی که بوده زود‌تر از موعد برطرف شود هر چند موعدش گذشته ولی باید تلاش کرد تا اول زیر ساخت‌ها مهیا شوند.