حزب الله: مردم لبنان آماده باشند

خورنا: شبکه تلویزیونی المنار اعلام کرد حزب الله لبنان به تجاوزگری جنگنده های رژیم صهیونیستی به منطقه الناعمه در جنوب بیروت واکنش نشان داد.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، حزب الله با صدور بیانیه ای در این خصوص اعلام کرد: تجاوزگری جنگنده های رژیم صهیونیستی به منطقه الناعمه در جنوب بیروت نقض خطرناک و آشکار حاکمیت لبنان است. این تجاوزگری نشان دهنده نیات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی است و لزوم آمادگی برای مقابله با اقدامات ماجراجویانه آن را ایجاد می کند.

در بیانیه حزب الله آمده است: حزب الله تجاوزگری به منطقه الناعمه را محکوم می کند و این پرسش را مطرح می کند که چرا چهارده مارس به تجاوزگری های اسرائیل واکنشی نشان نمی دهد.

این شبکه به جزئیات بیشتر اشاره نکرد.

ارتش لبنان شهروندان این کشور را به همکاری فراخواند

شبکه تلویزیونی المنار لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد: ارتش لبنان با صدور بیانیه ای اعلام کرد: کارشناسان و مسئولان نظامی ارتش و دیگر نهادهای امنیتی در حال تحقیق درباره دو انفجار شهر طرابلس هستند.

ارتش همه شهروندان را به همکاری با تدابیر اتخاذ شده نیروهای امنیتی فراخواند.

این شبکه به جزئیات بیشتر اشاره نکرد.

رئیس جمهور لبنان حمله رژیم صهیونیستی را به جنوب بیروت محکوم کرد

رئیس جمهور لبنان جمعه به شدت حمله هوایی رژیم صهیونیستی را به منطقه الناعمه در جنوب بیروت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری شین‌هوا از بیروت ، دفتر اطلاع رسانی ریاست جمهوری لبنان با صدور بیانیه ای اعلام کرد میشل سلیمان با محکومیت شدید این حمله از عدنان منصور وزیر امور خارجه خواست به شورای امنیت سازمان ملل متحد شکایت کند.

میشل سلیمان گفت کمیته تحقیق وابسته به صلح بانان سازمان ملل ( یونیفیل ) در جنوب لبنان مسئول رسیدگی به نقض مرزهاست و اسرائیل به حاکمیت لبنان نباید حمله کند.

اسرائیل جمعه در پاسخ به شلیک روز گذشته چهار راکت از جنوب لبنان به شهرک های اسرائیلی الجلیل یک پایگاه وابسته به جبهه خلق برای آزادی فلسطین (فرماندهی کل ) را در ناعمه بمباران کرد.
فرماندهی ارتش لبنان امروز با صدور بیانیه ای اسرائیل را به نقض حاکمیت این کشور محکوم کرد.

میقاتی روز شنبه را در لبنان عزای عمومی اعلام کرد

شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد: نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان، روز شنبه را عزای عمومی در لبنان اعلام کرد.

این شبکه به جزئیات بیشتر اشاره نکرد.

وزیر امور خارجه لبنان حمله رژیم صهیونیستی را به جنوب بیروت محکوم کرد

وزیر امور خارجه لبنان جمعه حمله هوایی رژیم صهیونیستی را به جنوب بیروت محکوم کرد و آن را نقض آشکار حاکمیت این کشور دانست.

به گزارش خبرگزاری شین‌هوا از بیروت ، عدنان منصور در بیانیه ای گفت حمله هوایی اسرائیل به منطقه الناعمه در جنوب بیروت تجاوز و نقض آشکار و عمدی حاکمیت لبنان است.

عدنان منصور تأکید کرد نیروهای صلح بان سازمان ملل متحد ( یونیفیل ) مسئول رسیدگی به نقض قطعنامه ۱۷۰۱ هستند و اسرائیل نباید به حاکمیت لبنان تجاوز کند.

عدنان منصور افزود لبنان در زمینه این تجاوز خطرناک اسرائیل به شورای امنیت سازمان ملل متحد شکایت و جامعه بین المللی را از تجاوزهای هر روز زمینی ، هوایی و دریایی اسرائیل به حاکمیت لبنان مطلع خواهد کرد.

جنبلاط هم اسرائیل را مسئول انفجارهای اخیر در لبنان دانست

رئیس حزب سوسیالیست ترقی خواه لبنان، با بیان اینکه رژیم صهیونیستی مسئول حملات و انفجارهای اخیر در لبنان است، خواستار تشکیل دولت وحدت ملی در این کشور شد.

ولید جنبلاط در گفتگو با شبکه تلویزیونی المنار گفت: کسی که به دنبال ایجاد فتنه در لبنان است اسرائیل است. ما لبنانی ها باید متوجه این امر باشیم و با یکدیگر متحد شود.

وی گفت: لازم است ما درباره سوریه متحد شویم و اختلاف ها را به صورت متمدنانه سامان دهیم.
جنبلاط افزود: زمانی که کشتار ضاحیه در جنوب لبنان روی داد من اسرائیل را متهم کردم و اکنون نیز اسرائیل را مسئول انفجارهای امروز می دانم. باید با احساس مسئولیت از اتهام زنی به یکدگر پرهیز کنیم و نباید منتظر راه حل از خارج باشیم.

رئیس حزب سوسیالیست ترقی خواه لبنان گفت: همه مسئولان در لبنان باید برای حفظ ثبات و امنیت کشور به تشکیل دولت وحدت ملی اقدام کنند. همه آنان در این خصوص مسئول هستند.