مانور تخصصی مقابله با حریق انبارهای کالای خطرناک در بندر خرمشهر برگزار شد

خورنا: معاون دریایی بندری اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: معاون دریایی بندری اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر انبارهای مسقف کالاهای خطرناک و عمومی روز پنج شنبه در بندرخرمشهر برگزار شد.

ابوطالب گرایلو اظهار کرد: مانور مذکور به منظور ارتقای توان عملیاتی نیروهای آتش نشانی بندر خرمشهر به هنگام بروز حریق و حوادث احتمالی و نیز در راستای اهداف برنامه سالیانه اجرای آمادگی در شرایط اضطراری انجام شد.

گرایلو افزود : مانور عملیاتی اطفای حریق انبارهای کالای مسقف و جامدات در محوطه انبارهای «هانگارد» این اداره کل و براساس استانداردهای بین المللی NFPA و نحوه اجرای استاندارهای SOP  برگزار شد.

وی اظهار کرد: در این مانور با استفاده از روش ها و تجهیزات پیشرفته و مناسب در راستای آموزش، ممیزی نحوه عملکرد تیمهای عملیاتی و پشتیبانی اطفای حریق و همچنین ارزیابی توان و دانش تخصصی کارکنان عملیاتی واحد آتش نشانی بندر خرمشهر تلاش شد.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، ایمنی و آتش نشانی بندر خرمشهر با همکاری سایر واحدهای این اداره کل در نظر دارد تا با برگزاری مستمر انواع مانورهای تخصصی و پیچیده ضمن حفظ آمادگی کارکنان، آخرین علوم و فناوری مواجه با این گونه حوادث را در مجتمع بندری خرمشهر به اجرا درآورد.