باید به موضوع حاشیه نشینی در خوزستان توجه ویژه شود

خورنا: استاندار خوزستان با اشاره به وجود ۷۲۰ هزار حاشیه نشین در استان خوزستان افزود: این حاشیه نشین ها عمدتا در شهرهای اهواز، امیدیه، ماهشهر و دیگر شهرها هستند که در سالهای جنگ تحمیلی مجبور به حاشیه نشینی شده اند و باید به موضوع حاشیه نشینی در استان توجه ویژه شود.

سید جعفر حجازی در مراسم تجلیل از خادمین مردم در دولت های نهم و دهم در استان خوزستان اظهار کرد: باید بستر خودباوری را فراهم کنیم و مدیران به جوانان، کارشناسان و متخصصان در سازمان خود فرصت بدهند تا استعدادهای خود را شکوفا کنند.

حجازی با اشاره به فعالیتهای آموزش و پرورش استان گفت: آموزش و پرورش این فرصت را ایجاد کرد و امروز شاهدیم که پس از تهران در جایگاه دوم کشوری در زمینه قبولی کنکور قرار داریم؛ البته هنوز به جایگاه ایده آل نرسیده ایم.

استاندار خوزستان خطاب به مسئولان گفت: خدمات رسانی باید مخلصانه، صادقانه و در راه رضای خدا و خدمت بی منت به مردم باشد.

حجازی با اشاره به اینکه راه امام (ره) و شهدا را باید الگوی خود قرار دهیم، گفت: برکت کارهای شما در این است و اگر پیشرفتی در کشور حاصل شده به دلیل انتخاب مسیر درست بوده، بنابراین نباید مسیر را گم کنیم.

استاندار خوزستان با تاکید بر حذف نگرش های قومی تاکید کرد: وجود نگرش های قومی و طایفه ای در محیط اداری و کاری، آفت خوزستان است و دشمن با تحریک همین عواطف کار خود را پیش می برد. ما نباید در فکر، ذهن و قلب خود اجازه ورود چنین نگرشی را به محیط کار بدهیم، لذا حذف نگرش های قومی و طایفه ای از ضروریات است.

حجازی با اشاره به وجود ۷۲۰ هزار حاشیه نشین در استان خوزستان افزود: این حاشیه نشین ها عمدتا در شهرهای اهواز، امیدیه، ماهشهر و دیگر شهرها هستند که در سالهای جنگ تحمیلی مجبور به حاشیه نشینی شده اند در نتیجه باید به موضوع حاشیه نشینی در استان توجه ویژه شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: صادرات غیرنفتی یکی از اقدامات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. رشد دو برابری صادرات به کشورها و شش برابری به عراق از جمله موفقیت هایی است که در استان حاصل شده است.

حجازی اظهار کرد: تکریم مردم و ارباب رجوع نه به عنوان یک بخشنامه بلکه به صورت قلبی باید تحقق یابد؛ توجه به مسائل فرهنگی و دینی در حوزه کاری از امور بسیار تاثیرگذار و مهم است که باید در اولویت کار قرار گیرد. همچنین توجه به خانواده معظم شهداء و ایثارگران به طور مستمر نیز از جمله وظایف ما مسئولان است که نباید از این امر غافل شویم.

وی در بخشی از سخنانش به اهمیت افزایش مشارکت بخش خصوصی در پیشبرد اهداف استان اشاره کرد و گفت: خوزستان استانی دولتی است و در استانی که همه دولتی فکر می کنند، سوق دادن جهت های فکری مردم و فرهنگ سازی برای خصوصی سازی کار ساده ای نیست.