کاهش اهدای خون در شوشتر / کمبود همه گروه‌های خونی احساس می‌شود

خورنا: رئیس انتقال خون شوشتر از کاهش چشم‌گیر اهداکنندگان خون در شوشتر خبر داد و گفت: کمبود همه واحدهای خونی احساس می‌شود.

شهرام شیرخوانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون با کاهش چشم‌گیر اهداکنندگان خون مواجه بوده‌ایم و به این دلیل واحدهای خونی در انتقال خون شوشتر به شدت کاهش یافته است.

وی با اشاره به این‌که در فروردین‌ماه سال‌جاری ۸۳۹ نفر به پایگاه انتقال خون شوشتر مراجعه کرده‌اند، افزود: در این ماه تنها ۵۳۲ نفر موفق به اهدای خون شده‌اند و مابقی به دلایل مشکلات، امکان اهدای خون نداشته و پایگاه انتقال خون شوشتر را ترک کرده‌اند.

رئیس انتقال خون شوشتر با اشاره به میزان مراجعه اردیبهشت‌ماه سال‌جاری پایگاه انتقال خون شوشتر گفت: در اردیبهشت‌ماه ۹۶۲ نفر به پایگاه انتقال خون مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۷۱۵ نفر موفق به اهدای خون شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در خردادماه سال‌جاری از ۷۵۳ نفری که به پایگاه انتقال خون شوشتر مراجعه کرده‌اند، ۵۵۶ نفر و در تیرماه سال‌جاری از ۶۷۱ نفری که به پایگاه انتقال خون مراجعه کرده‌اند ۴۹۰ نفر موفق به اهدای خون شده‌اند.

رئیس انتقال خون شوشتر با اشاره به بیشترین و کمترین میزان اهدای خون در شوشتر گفت: در شوشتر و در اردیبهشت‌ماه با ۷۱۵ واحد خونی اهدا شده بیشترین و تیرماه با ۴۹۰ واحد خونی اهدا شده کمترین اهدای خون از ابتدای سال تا‌کنون را به خود اختصاص داده‌اند.

شیرخوانی تاکید کرد: دلایل کاهش فاحش اهدای خون در شوشتر در تیرماه سال‌جاری گرمای هوا، ماه مبارک رمضان و .. بوده است ولی باید مردم در این زمینه همکاری بیشتری کنند.

وی با تاکید بر این‌که در طول ماه ۵۰۰ واحد خونی در شوشتر مصرف می‌شود، افزود: در شهرستان شوشتر برای بیماران خاص و حوادث به طور متوسط ۵۰۰ واحد خونی مصرف می‌شود و باید برای تامین نیاز این میزان خون تلاش کنیم.

شیرخوانی گفت: رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی شرایط اهدای خون در شوشتر و نیازهای این واحد می‌توانند پل مستحکمی میان پایگاه انتقال خون و مردم باشند و از همکاری آن‌ها استفاده می‌بریم.