دستور زنگنه برای تاسیس سازمان ویژه فروش نفت

خورنا: طبق پیشنهاد وزیر نفت قرار است سازمان ویژه‌ای برای فروش نفت خام، میعانات گازی، محصولات پتروشیمی، فرآورده‌های نفتی و گاز مایع تاسیس شود.

 سید حمید حسینی _ یکی از اعضای اتحادیه صادر‌کنندگان فرآورده‌های نفتی، گاز و پتروشیمی – در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به پیشنهاد تاسیس سازمان ویژه برای صادرات نفت خام کشور گفت: با توجه به شرایط موجود باید برای فروش نفت راهکارهای جدید ارائه شود و اصلاحاتی در روش‌های قدیمی صورت گیرد.

 وی اظهار کرد: سازمان ویژه فروش نفت و محصولات نفتی فعالیتی متفاوت با مدیریت امور بین‌الملل شرکت ملی نفت خواهد داشت و سازوکارهایی که این سازمان برای فروش به کار خواهد گرفت با شرکت ملی نفت متفاوت خواهد بود.

 این عضو اتحادیه صادر‌کنندگان فرآورده‌های نفتی، گاز و پتروشیمی تاکید کرد: طبق وعده وزیر نفت تلاش می‌شود در این سازمان از تمام ظرفیت‌های کشور استفاده شود تا این‌گونه منافع ملی تامین شود.

 حسینی در مورد زمان تاسیس سازمان ویژه فروش نفت خام و محصولات نفتی گفت: باید زیرساخت‌های لازم برای این کار آماده شود، البته وزیر نفت از همان ابتدای ورود به این وزارتخانه اقداماتی در این زمینه انجام داده است اما مشخص نیست چه زمانی سازمان ویژه فروش نفت به طور رسمی تاسیس شود.

 وی در پایان تاکید کرد: سازمان ویژه فروش نفت باید برخلاف باقی نهادها انعطاف و چابکی بیشتری در زمینه‌ی فروش نفت خام و محصولات نفتی کشور داشته باشد.

در برنامه‌ای که بیژن نامدار زنگنه – وزیر نفت – به مجلس ارائه داده بود به بازآرایی و به تصویب رساندن سازمان ویژه برای مدیریت عملیات صادرات نفت، فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی متناسب با شرایط کنونی اشاره شده بود.