جلوگیری از ورود ۲۰ محموله خارجی غیر استاندارد به کشور

خورنا: رئیس اداره نظارت بر امور صادرات و واردات اداره کل استاندارد خوزستان از جلوگیری از ورود ۲۰ محموله خارجی غیر استاندارد به کشور خبر داد.

سیما پشم فروش گفت: در راستای اجرای قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران بویژه ماده ۴ و تبصره های ذیل ماده ۶ قانون سازمان به منظور حمایت از مصرف کنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب خارجی به کشور، این اداره کل بر همه اقلام وارداتی مشمول مقررات استاندارد اجباری که قصد ترخیص از گمرکات خوزستان را دارند نظارت کرده و تنها درصورت انطباق با استانداردهای ملی مربوطه و یا استانداردهای مورد قبول، مجوز ورود به کشور برای آنها صادر می گردد در غیر این صورت همه محموله‌های نامرغوب خارجی و غیر استاندارد باید مرجوع شوند.

وی افزود: بر همین اساس از ابتدای سال جاری تابحال از ورود ۲۰ کالا به ارزش ۴۲۵ هزار و ۹۲۶ دلار  به علت عدم انطباق با استانداردهای ملی مربوطه به کشور جلوگیری به عمل آمده است.

رئیس اداره نظارت بر امور صادرات و واردات اداره کل استاندارد خوزستان خاطرنشان کرد: اکثر کالاهای مرجوعی ساخت کشور چین و مبدأ حمل آنها نیز کشور چین بوده است که از جمله آنها می‌توان به مکانیک و فلزشناسی:  شیر پروانه ای فاقد مارک، اسباب بازی: سوت پلاستیک فاقد مارک، برق و الکترونیک: لامپ با نام تجاری A.N.C. سیم آنتن فاقد مارک، لوازم برقی خانگی: دیگ زود پز با نام تجاری FLORENCE اشاره کرد.

وی ادامه داد: همچنین جارو برقی با نام تجاری FUHLEN، چرخ گوشت با نام تجاری EXPERIAL، خودرو و نیرو محرکه: لنت ترمز فاقد مارک، لنت ترمز با نام تجاری GOLD، تسمه با نام تجاری COTITECH، شیمیایی: ظروف پلاستیکی فاقد مارک، شامپو بچه با نام تجاری SEASTAR، بسته بندی و سلولوزی: مداد با نام تجاری MANJUSANG، غذایی و کشاورزی: ذرت دامی و تخمه هندوانه فاقد مارک، صنایع نساجی و چرم: دستمال گردگیر فاقد مارک و پارچه فاقد مارک، اوزان و مقیاس‌ها و وسایل سنجش: ترازو فاقد مارک، ترازو با نام تجاری BEURER از جمله دیگر به کالاهای مرجوعی هستند.