شهرداری شوشتر به هشدارهای زیست محیطی بی‌توجهی می‌کند

خورنا: رئیس اداره محیط زیست شهرستان شوشتر گفت: دستگاه‌های خدماتی مانند شهرداری شوشتر به هشدارهای زیست محیطی بی‌توجی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، علی فتحی‌نیا ظهر امروز در جلسه شورای سلامت و امنیت‌غذایی شهرستان شوشتر اظهار کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان به ویژه شهرداری شوشتر به هشدارهای صادر شده از سوی محیطی زیست توجه نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بارها تلاش کرده‌ایم که مشکلات در حوزه زیست محیطی را هشدار دهیم، افزود: قصد نداریم با تشکیل پرونده‌های قضایی با شهرداری‌ها برخورد کنیم و در غیر اینصورت مجرای قانونی در این باره وجود دارد.

* شهرداری شوشتر بی‌توجی می‌کند

رئیس اداره محیط زیست شوشتر افزود: در چهار ماه گذشته در کمیسیون پسماند شهرستان شوشتر مصوبه‌ای درباره محل و نحوه دفن زباله‌های شوشتر از تصویب گذشته است که هنوز در این باره اطلاعات به اداره محیط زیست ارسال نشده است.

وی درباره پیگیری‌های انجام شده در این زمینه خاطر نشان کرد: پیرو ارسال مصوبه دو بار نیز نامه‌های پیگیری در این زمینه ارسال شده است ولی حتی پاسخ نامه‌های ارسالی اداره محیط زیست شوشتر داده نشده است.

فتحی‌نیا با اشاره به اینکه باید در راستای رفع مشکلات گام برداریم، گفت: تنها می‌کوشیم تا باری از مشکلات برداشته شود و در غیر این صورت می‌توانیم از مراجع قضایی مشکلات موجود را پیگیری کنیم.

* شاید نیروهای تحت امر اطلاعات به شهردار شوشتر نمی‌دهند

رئیس اداره محیط زیست شوشتر با اشاره به اظهارات شهردار شوشتر در این جلسه مبنی بر رفع مشکلات تصفیه‌خانه خون کشتارگاه شهرداری شوشتر گفت: به اطلاع برسانم که تاکنون خون‌آبه کشتارگاه شوشتر اصلا تخلیه نشده است و این اطلاعات با واقعیت تفاوت دارد.

فتحی‌نیا گفت: بهتر است شهردار شوشتر خود به برخی مسائل رسیدگی کند زیرا شاید برخی نیروهای تحت امر اطلاعات صحیح به شهردار نمی‌دهند.

* مشکل زباله‌های شهرداری شرافت در حال پیگیری است

فتحی‌نیا با اشاره به اینکه مشکل محل دفن زباله‌های شهرداری شرافت در حال بررسی است، گفت: قرار بود درباره مکان دفن اطلاعاتی داده شود ولی در این باره اقدامی نشده است.

وی گفت: نیاز است تا از محل دفن زباله‌های شهری شهر شرافت بازدید به عمل آید تا بر این جریان نظارت بیشتری شود.