سامانه پرداخت الکترونیکی آب بها در خوزستان راه اندازی می شود

خورنا: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: این استان تاپایان امسال زیرپوشش سامانه پرداخت الکترونیکی به شماره ۱۵۲۲ قرار می گیرد.

به گزارش روابط عمومی این شرکت، محمدعلی صنیعی نژاد اظهار کرد: در چارچوب سیاست های دولت مبنی بر توسعه دولت الکترونیک و با هدف کاهش سفرهای درون شهری، شتاب بخشی در ارایه خدمات و کاهش هزینه های ناشی از پرداخت های حضوری برای مشترکان، سامانه سراسری ارایه و پرداخت الکترونیکی قبوض آب تاکنون در شش کلان شهر کشور فعال شده و امید می رود تا پایان امسال خوزستان نیز زیرپوشش این سامانه قرار گیرد.

وی، توسعه و گسترش فرهنگ پرداخت غیرحضوری قبوض و ارایه خدمات الکترونیکی را در پیشبرد اهداف شرکت و تحقق دولت الکترونیک بسیار حائز اهمیت خواند و افزود: خوشبختانه با اطلاع رسانی های گسترده توسط این شرکت در خصوص روش های پرداخت الکترونیکی و نحوه اقدام، میزان پرداخت های الکترونیکی قبوض آب بها از ابتدای سال جاری تاکنون به میزان ۱۵ درصد رشد داشته و به ۷۰ درصد رسیده است.

صنیعی نژاد توضیح داد: با راه اندازی این سامانه مردم استان می توانند با سامانه تلفنی ۱۵۲۲ تماس بگیرند و با استفاده از شناسه قبض و پرداخت، پرداخت خود را انجام دهند و دیگر نیازی نیست برای پرداخت ها در بانک ها حضور یابند.

وی یادآوری کرد: بر اساس آمارهای موجود، مشترکان شهرستان های آبادان، اندیمشک، مسجدسلیمان، ماهشهر و بهبهان در صدر پرداخت های غیرحضوری قبوض آب قرار دارند که بیشتر این پرداخت ها به ترتیب از طریق دستگاه های خودپرداز (ATM)، تلفن بانک، اینترنت بانک، دستگاه های وب کیوسک و دستگاه های پوز بانکی صورت می پذیرد.