معاون اول رئیس جمهور: آنهایی که کار خود را از دست دادند در مقطع کوتاهی به کار بر می گردند

خورنا: اسحاق جهانگیری امروز در مراسم تودیع و معارفه وزرای سابق و جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه صحبت های تشکل های کارگری و کارفرمایی نشان می دهد علی ربیعی در این بخش ها مقبولیت دارد، گفت: امیدوارم شاهد یک دوران درخشان در این بخش ها باشیم.

معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: وزارتخانه های تعاون و رفاه در دو مقطع ایجاد شد اما در نهایت با وزارت کار ادغام شدند و حجم کار این وزارتخانه ها بسیار بالا و زیاد است و سازمان های بسیار مهمی نیز در زیر مجموعه این وزارتخانه ها قرار دارد.

جهانگیری ادامه داد: چشم میلیون ها نفر به اقدامات این وزارتخانه ها است. امیدوارم در دوران جدید از حواشی به دور باشیم و سازمان ها بتوانند کار تخصصی خود را انجام دهند. اشتغال امروز جدی ترین مسئله پیش روی نظام است و البته تورم نیز وجود دارد.

معاون اول رئیس جمهور افزود: گرانی و اشتغال جامعه را رنج می دهد و باید تیم اقتصادی هماهنگ دولت که در این زمینه مسئولیت قبول کرده است، سیاست های کلان اقتصادی را در دولت اتخاذ کنند.

وی گفت: دو هدف مهار تورم و ساماندهی اشتغال باید در دولت دنبال شود. اشتغال تعیین کننده است و وزارت کار سهم کلیدی دارد ولی مسئله اشتغال مسئله تمام وزارتخانه ها است و بخش خصوصی نیز باید به آن کمک کند.

جهانگیری اظهار داشت: باید شرایطی ایجاد شود تا آنهایی که کار خود را از دست داده اند در مقطع کوتاهی به کار برگردند و اقدام اضطراری و این یکی از اولین اقدامات اضطراری دولت در حوزه اشتغال است.

به گزارش مهر،وی تصریح کرد: در حوزه تعاون نیز طی سالهای گذشته کارهای خوبی شده و صیانت از نیروی کار موجود نیز دنبال شد با این حال با رعایت سه جانبه گرایی می توان مسائل را در بنگاهها سامان داد.