درمان شکستگی مهره کمر با تزریق سیمان

خورنا: رئیس بیمارستان آیت‌‎الله طالقانی آبادان از درمان یک بیمار در این بیمارستان با تزریق سیمان برای نخستین بار در این شهرستان خبر داد.

محسن سرکاریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: برای نخستین بار در بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان، با استفاده از روش ورتبروپلاستی، زنی ۶۵ ساله درمان شد.

وی با اشاره به این اتفاق شکل گرفته افزود: بیمار ۶۵ ساله که دچار شکستی مهره کمر شده بود به علت کهولت سن و شرایط جسمانی امکان بیهوش شدن برای انجام عمل جراحی را نداشت.

رئیس بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان در همین خصوص اضافه کرد: با توجه به مشکل بیمار برای قرار گرفتن در موقعیت بیهوشی، در حالت هوشیاری و با تزریق نوعی پودر مخصوص استخوان به نام”سیمان” در مهره شکسته وی، مراحل درمان انجام شد.

وی ضمن اعلام نام پزشک معالج این بیمار خاطرنشان کرد: انوشیروان نیک‌نژاد؛ جراح متخصص مغز و اعصاب این عمل را با موفقیت پشت سر گذاشت.

سرکاریان از بهبود وضعیت جسمانی این بیمار بعد از عمل جراحی صورت گرفته گفت و تصریح کرد: استفاده از روش تزریق سیمان در مهره‌های ستون فقرات علاوه بر حذف مشکلات ناشی از جراحی باز و بستری شدن طولانی، مدت دردهای ناشی از شکستگی را کوتاه می‌کند.

وی در پایان افزود: این روش در درمان شکستگی‌های ناشی از پوکی استخوان در سالمندان، سرطان‌هایی که مهره‌های ستون فقرات را درگیر کرده و تومورهای ستون فقرات، پرکاربرد است.