۵۰ هزار تومان برای ثبت‌نام/ آگهی جالب استخدامی یک بانک در خوزستان

خورنا: یکی از بانک‌های دولتی اقدام به انتشار آگهی استخدامی در خوزستان کرده است که هزینه شرکت در آن ۵۰۰ هزار ریال است.

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، استخدام و جذب شدن در یکی از ارگان‌ها و سازمان‌ها به یکی از آرزوهای این روزهای بسیاری از جوانان تحصیل‌کرده تبدیل شده است.

بسیاری از آنها روزانه اخبار استخدامی‌ها را رصد کرده تا و به محض رویت آنها، به سرعت برای ثبت‌نام مراجعه می‌کنند.

در این بین دریافت وجهی برای ثبت‌نام و شرکت در آزمون‌ها رویه‌ای معمول است که داوطلبان ناچار از گذراندن آن هستند.

اما در بین برخی آگهی‌های استخدامی درخواست مبالغی را برای شرکت در این آزمون‌ها می‌کنند که چندان با وضعیت یک جوان جویای کار سنخیت ندارد.

به تازگی آگهی استخدامی توسط بانک رفاه درج شده که مختص استان خوزستان است.

اما نکته قابل تامل در این آگهی هزینه ثبت نام در آن است که متقاضی باید ۵۰ هزار تومان را به حساب این بانک واریز و تا مراحل ثبت‌نام خود ر ا انجام دهد.

جالب توجه آنکه در پایان این آگهی نیز عنوان شده است که «بدیهی است بانک رفاه در انتخاب هر یک از متقاضیان استخدامی بنا بر تشخیص خود و متناسب با نیازهای سازمانی بانک مختار است و گذراندن مراحل استخدام ، هیچگونه حقی برای متقاضیان از جهت استخدام آنان ایجاد نخواهد نمود».

علاوه بر آن این بانک هیچ جزئیاتی در خصوص نحوه استخدام، شهرهای مورد نیاز ، تاریخ و نحوه برگزاری آزمون و اطلاعاتی از این قبیل را به متقاضیان ارائه نکرده است.

یکی از جوانان خوزستانی در این خصوص در تماس با خبرگزاری فارس اظهار کرد: من چند سال است که در اکثر آگهی‌های استخدامی به ویژه بانک‌ها شرکت می‌کنم.

محمد حسن افزود: در این بین پرداخت هزینه‌ای برای ثبت‌نام و شرکت در آزمون رویه‌ای است که در همه آزمون‌ها وجود دارد.

وی ادامه داد: با این وجود با مشاهده میزان مبلغ درخواستی بانک رفاه برای شرکت در آزمون آن بسیار متعجب شدم.

این جوان خوزستانی تصریح‌کرد: مبلغ درخواست شده چندین برابر بسیاری از بانک‌ها، ارگان‌ها و سازمان‌هایی است که قبلاً در آزمون آنها شرکت کرده‌ام است.

یکی دیگر از متقاضیان شرکت در این آگهی استخدامی در این خصوص گفت: نمی‌دانم مسئولان این بانک با چه طرز تفکری این مبلغ را به عنوان حق ثبت‌نام تعیین کرده‌اند.

حکیم ۲۵ ساله تصریح‌کرد: کسانی که در این آزمون‌ها شرکت می‌کنند همگی بیکار یا وضعیت شغلی مناسبی ندارند و برای پرداخت مبالغ کم ثبت‌نام نیز با مشکل مواجه هستند، حال چطور برای این آگهی این مبلغ تعیین شده است جای سئوال دارد.

وی اضافه‌کرد: این مبلغ هیچ تناسبی با آگهی‌های دیگر بانک‌ها ندارند و چندین برابر آنهاست.

حکیم در پایان خاطرنشان‌کرد: در آگهی استخدامی این بانک علاوه بر این ابهامات دیگری نیز از جمله عدم تعیین شهرهای مورد تقاضای استان نیز به چشم می‌خورد.

یک جوان دیگر که از شرکت در آگهی استخدامی پشیمان شده است در این خصوص گفت: اگر هر سازمان و نهادی برای حق شرکت در آزمون این مبلغ را تعیین کند کسی در آنها شرکت نخواهد کرد.

علیرضا تصریح‌کرد: من در ابتدا که آگهی استخدام را ویژه خوزستان دیدیم خوشحال شده و قصد شرکت در آن را داشتم.

وی خاطرنشان‌کرد: اما با مشاهده مبلغ درخواستی برای شرکت و ابهامات دیگر در خصوص نحوه و زمان برگزاری آزمون و استخدام از شرکت در آن منصرف شدم.

این جوان خوزستانی افزود: فکر می‌کنم برخی از ارگان‌ها از آگهی‌های استخدامی بیشتر از جذب نیرو به دنبال درآمدزایی هستند.

بررسی بسیاری از آگهی‌های استخدامی که در ماه‌ها و سال‌های اخیر منتشر شده است نشان می‌دهد که سازمان و نهادهای مختلف از جمله بانک‌ها در آگهی‌های استخدامی خود مبالغی بین ۹ تا ۲۰ هزار تومان را برای حق ثبت‌نام تعیین می‌کنند.

حال این سوال در ذهن باقی می‌ماند که هدف مسئولان این بانک از قراردادن این مبلغ برای شرکت در آزمون چه بوده است؟

آیا این فکر به ذهنشان خطور نکرده است که جوان بیکار چگونه از پس پرداخت هزینه‌های این چنینی آن هم تنها برای ثبت‌نام در آزمون برخواهد آمد.

شایسته است مسئولان این بانک در این خصوص تجدیدنظر کرده و علاوه بر آن نکات و ابهامات موجود در این آگهی منتشره را رفع کنند تا امکان شرکت تعداد بیشتری از جوانان جویای کار استان خوزستان در این نوع آگهی‌های استخدامی باشیم.