خستگی خیابان‌های رامهرمز از کنده کاری‌های فاضلاب / مردم درمانده از بوی تعفن

خورنا: اجرای طرح فاضلاب که مدتی‌ست در شهرستان رامهرمز در حال انجام است متاسفانه نارضایتی شدید مردم را ایجاد کرده و این در حالی‌ست که پیمانکار مربوطه نیز حاضر به پاسخگویی نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، معضل فاضلاب دیربازی ا‌ست در شهرهای مختلف استان خوزستان مشکلاتی را ایجاد کرده است.

طرح‌های کوتاه مدت و بلندمدت به‌منظور رفع مشکلات و ساماندهی فاضلاب نیز با وجود همه تلاش‌های مسئولان اما هنوز نتوانسته به خوبی و آن چنان که باید و شاید برای مردم رضایت‌بخش باشد.

یکی از شهرهای شمالی استان که از مشکل فاضلاب به تنگ آمده و وضعیت زندگی را برای مردم مناطق مختلف سخت‌تر کرده شهرستان رامهرمز است.

اجرای طرح فاضلاب که مدتی‌ست در این شهرستان در حال انجام است متاسفانه نارضایتی شدید مردم را به وجود آورده و این در حالی‌ست که در این رابطه پیمانکار مربوطه نیز حاضر به پاسخگویی نیست.

*طرح فاضلاب با وضعیتی نامناسب در حال انجام است

پروژه فاضلاب رامهرمز نزدیک به ۲۰ سال است که فاز به فاز در نقاط مختلف شهر در حال اجراست و اجرای اخیر این طرح که با عدم مدیریت صحیح روند خود را سپری می‌کند مشکلات عدیده‌ای را برای مردم ایجاد کرده است.

یکی از شهروندان رامهرمز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: پیمانکار فعلی، اغلب مناطق شهر را حفاری کرده و با وضعیتی بسیار نامناسب اقدام به لوله گذاری کرده است.

حسن موسوی افزود: پیمانکار پروژه فاضلاب شهرستان، نقاط حفر شده را با خاک پر کرده که با نشست نقاط حفاری، گودال‌های بزرگی در کوچه‌ها و خیابان‌ها ایجاد شده که بسیار خطرناک است.

*شهر رامهرمز مثل دهه ۴۰ شده است

دیگر شهروندان رامهرمزی عنوان کرد: کوچه‌ها و خیابان‌ها اغلب نقاط شهر مثل دهه چهل رامهرمز خاکی شده و آن هم بر اثر حفاری‌های شرکت طرح فاضلاب است.

محسن حریفی گفت: فاضلاب شهرستان به حال خود رها شده و هیچ کس پاسخگو نیست!

وی اضافه کرد: علاوه بر ریزگردها که از آسمان بر سرمان فرو می‌آید خاک حفاری‌های این طرح هم مضاعف شده و آسایش را از ما سلب کرده است.

*پیمانکار اصلی غایب است

در بسیاری از مناطق شهرستان نیز وضعیت به همین ترتیب است، به طور مثال از سال ۸۵ منطقه دو فاز بهداری به فاضلاب متصل شده است و حق فاضلاب هم می‌گیرند ولی مشکلی که هم‌اکنون وجود دارد گرفتگی‌های متعددی بوده که ایجاد شده و هیچکس هم دنبال رفع مشکل نیست.

با این روند آب و لجن وارد خیابان‌ها و کوچه‌ها شده و زندگی و تردد مردم را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده است.

یکی دیگر از شهروندان رامهرمز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: متاسفانه این طرح بدون نظارت جدی و اصولی در حال اجراست و نظم و مدیریتی در اجرای این پروژه نمی‌بینیم.

یدالله قیصری عنوان کرد: از بس که در این چند ماهه بر اثر حفاری‌هایی که انجام داده‌اند خاک خورده‌ایم دیگر از توان افتاده‌ایم و نمی‌دانیم دیگر به چه کسی شکایت ببریم زیرا به هر مسئولی گفته‌ایم تاثیری نداشته و پیمانکار اصلی هم که غایب است.

*پروژه فاضلاب متوقف شد/ همه مناطق حفاری آسفالت می‌شوند

شهردار رامهرمز نیز در همین راستا اظهار کرد: بیش از سه ماه است که مجری طرح فاضلاب اقدام به اجرای این طرح در نقاط مختلف شهر کرده که به علت عدم مدیریت صحیح باعث نارضایتی شدید شهروندان شده است.

عیسی دیده‌بان افزود: با توجه به مشکلات به وجود آمده توسط پیمانکار مربوطه و با جلسه‌ای که در فرمانداری با حضور وی برگزار شد مقرر شده است تا همه نقاط حفاری شده را آسفالت و پس از آن مجوز حفاری مجدد به وی داده خواهد شد.

وی در پایان گفت: آسفالت همه نقاط حفاری شده نیز در تعهد این شرکت بوده و پیمانکار مربوطه موظف به اجرای آن است.

با این اقدام شهردار رامهرمز مطمئنا وضعیت نقاط حفاری شده فاضلاب در شهرستان ساماندهی بهتری یافته و مردم نیز وضعیت مطلوب‌تری را شاهد خواهند بود.

در همین راستا امیدواریم این اقدام در سایر شهرهای استان و در برخورد با عدم مدیریت صحیح اجرای پروژه فاضلاب  اجرایی شود.