اصلاح ۳۰ هزار متر از شبکه فرسوده آب شرب در بندر امام خمینی

خورنا: مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان از اصلاح ۳۰ هزار متر از شبکه فرسوده آب شرب شهر بندرامام در سال‌های اخیر خبر داد.

به گزارش خورنا، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، محمدعلی صنیعی‌نژاد اظهار کرد: به منظور جلوگیری از شکستگی‌های متعدد و کاهش هدررفت آب، شناسایی و حذف انشعابات غیرمجاز و تثبیت فشار شبکه آب شرب تاکنون ۳۰ هزار متر از شبکه فرسوده شهر بندرامام در مناطق مطهری، ۶۲ دستگاه و ۱۲۸ دستگاه اصلاح و بهسازی شده است.

وی، فرسودگی شبکه آب بندرامام را ۱۰۰ کیلومتر عنوان کرد و افزود: با توجه به اصلاحات انجام شده۷۰ کیلومتر دیگر از شبکه موجود نیاز به اصلاح نیاز دارد که با توجه به حجم وسیع کار و نیاز به اصلاح هرچه سریع‌تر شبکه‌های فرسوده آب، پیگیری‌های لازم برای تامین اعتبار و نقدینگی مورد نیاز در حال انجام است.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت آبفای خوزستان با اشاره به پرهزینه بودن تأمین و توزیع آب شرب سالم و بهداشتی از منابع آب‌های سطحی بر مصرف بهینه و صحیح آب تأکید کرد و ادامه داد: با وجود کمبود اعتبار اصلاح شبکه آب خیابان‌های صدوقی، فاز یک و چهار و باقی مانده مطهری جهت اجرا در سال جاری در دستورکار قرار دارد که برای پرداخت دیون قبلی و اصلاح شبکه مناطق جدید به حدود ۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی در پایان بالا بودن نسبی‌ تراز آب در منطقه، وجود تأسیسات زیربنایی متعدد در کوچه‌های کم‌عرض و وجود لایه‌های بتنی قدیمی در مسیر اجرا را از جمله موانع و مشکلات اصلاح شبکه فرسوده شهر بندرامام عنوان کرد.