پیشرفت ۷۰ درصدی احداث خط لوله نفت اهواز به آبادان

خورنا: مجری طرح احداث خطوط لوله اصلی و چندراهه‌ها شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب از پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه احداث خط لوله انتقال نفت اهواز به پالایشگاه آبادان خبر داد.

به گزارش خورنا و به نقل از روابط عمومی مناطق نفت خیز جنوب، ناصر خزرج اظهارکرد: این خط لوله ۲۶ اینچ قطر دارد و از واحد بهره‌برداری نفت شماره چهار اهواز تا بهمن‌شیر شمالی در ورودی شهر آبادان به طول ۱۳۱ کیلومتر احداث می‌شود.

وی گفت: هدف از اجرای این پروژه دستیابی به ظرفیت مورد نیاز در سیستم انتقال نفت و افزایش ضریب اطمینان در عملیات انتقال و استمرار ارسال نفت خام به پالایشگاه آبادان است.

خزرج برآورد مصوب پروژه احداث این خط لوله را حدود ۹۵۰ میلیارد ریال عنوان و اضافه‌کرد: عبور خط لوله از موانع طبیعی مانند رودخانه‌ها و موانع مصنوعی نظیر جاده‌ها، تأسیسات ارتباطی و مناطق مسکونی بر طولانی شدن زمان اجرای این پروژه تأثیر قابل توجهی داشته است.

مجری طرح احداث خطوط لوله اصلی و چندراهه‌ها شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب خاطر نشانکرد: وجود چهار رودخانه بزرگ و متوسط شامل مالح، بحره، مارد و سلمانه و همچنین پل بزرگ ۵۰ دهانه پتروشیمی از موانع موجود در اجرای پروژه است که براساس مطالعات و هماهنگی ها انجام شده برای عبور از این موانع روش حفاری جهت‌دار افقی در پروژه پیش‌بینی شده است.

وی با بیان این که عملیات اجرایی این پروژه با شرح کار و پیمانکار جدید در حال انجام است ابراز امیدواری کرد این پروژه تا سال آینده تکمیل و به طور کامل راه اندازی شود.