خودستایی آزاردهنده شبکه خبر: این اقدام ما “اوج مردمسالاری دینی” و در دنیا بی سابقه بود

خورنا: گویندگان شبکه ی خبر یک به یک و نوبت به نوبت مقابل دوربین ظاهر می شوند و از “اقدام تحسین برانگیز” ، “بی نظیر” ، “بی سابقه” و … شبکه خبر در پخش مستقیم نشست های مجلس سخن گفته و آن را “نقطه ی عطف” و “اوج مردمسالاری دینی” پنداشته و خلاصه  بدون فوت وقت، مکرر از خود تعریف و تمجید می کنند!

به گزارش سرویس سیاسی «انتخاب» ؛ شبکه خبر در طول چند روز اخیر که مشغول پخش زنده جلسات مجلس بود، لحظه به لحظه با زیر نویس این “اتفاق خارق العاده”، این حادثه ی بزرگ تاریخی را با کارشناسان زبده ی سیاسی – که البته همه کارمند و مقیم صداوسیما هستند – به گفت و گو نشست.

در این میان، میان برنامه های این شبکه نیز جالب توجه بود. مجری با حضور در خیابان های شهرهای مختلف ، نظر مردم را درباره این “واقعه ی بی سابقه” پرسیده و همه ی مردم نیز – بی برو برگرد – از اقدام “تحسین برانگیز” شبکه خبر تقدیر کردند!

اتاق فرمان بار دیگر دوربین را روی مجری مستقر در استودیو می برد ، مجری باز هم از هنرنمایی شبکه خبر می گوید و نوید آن را می دهد تا در برنامه ی “دو نیم ساعت” این شبکه، به شکل جدی تر این ماجرا را به بحث و تبادل نظر بگذارند و این نکته را نیز متذکر می شود که باید این “حادثه بزرگ از جمیع جوانب بررسی شود” و …. این داستان همچنان ادامه دارد!

آنچه حقیقت این اتفاق است آن است که صداوسیما پس از سال ها حذف و سانسور  و بی توجهی به نشست هایی این چنین، این بار ترجیح داده – احتمالاً برای بازگرداندن مخاطبانش – به پخش زنده نشست های مجلس اقدام ورزد. این اتفاق، البته تحسین برانگیز و حائز اهمیت است و جداً جای تشکر دارد ، اما تقدیر و تشکر و بحث و تبادل نظر احتمالاً پیام های تشکرآمیز در راه و لوح تقدیر های خود حضرات به خودشان، از شیرین ترین و درعین حال آزاردهنده ترین طنزهای روزگار است!

آمار این “اتفاق بی سابقه” به روایت شبکه خبر!

در طول این گفتگوهای هدفمند آمارها و ادعاهای فراوان بدون منبعی ذکر شد.

برای نمونه، روز گذشته، عابدینی مجری و کارشناس همه فن حریف صداوسیما در حوزه های سیاسی، بین المللی، اتماعی، اقتصادی، رسانه ، ارتباطات و … به منظور اثبات بی سابقه بودن اقدام شبکه ی خبر، با همکاری مجری برنامه اظهاراتی تکاندهنده به زبان آورد، آنهم در لحظاتی که مردم انتظار استرس آمیز وزرای قطعی دولت یازدهم را می کشیدند…

وی در بخشی از این گفتگو اقدام شبکه ی خبر را بی نظیر و بی سابقه در جهان دانست و مدعی شد که اطلاع رسانی در اروپا و دیگر کشورها به قدری پایین است که مردم حتی از برگزاری انتخابات خبر ندارند.

انتظار می رود که شبکه ی “بین المللی خبر” اتفاق اخیر و بازگشت مقطعی بخش عمده ی از مخاطبان را به فال نیک گرفته و با بررسی سیاست های گذشته ی خود، به فکر حفظ مخاطبان میلیونی خود در این چند روز باشد.