واعظی: سرعت اینترنت را افزایش می‌دهیم

خورنا: محمود واعظی که پس از پایان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت تدبیر و امید از میان ۲۸۴ آرای ماخوذه با کسب ۲۱۸ رای موافق، ۴۵ رای مخالف و ۲۰ رای ممتنع از مجلس شورای اسلامی برای تصدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت یازدهم رای اعتماد گرفت از امروز شنبه ۲۶ مردادماه با حضور در ساختمان مرکزی وزارت ارتباطات، فعالیت خود را رسما آغاز کرده است.

به تشریح برنامه های اولویت دار خود در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پرداخت و اظهار داشت: اولین قدمم این است که در یک فاصله زمانی کوتاه آرامش و ثبات را به این وزارتخانه برگردانم و نابسامانی های درونی و بیرونی این بخش را سامان دهم.

واعظی تاکید کرد که برنامه های خود را در ۵ بخش تلفن ثابت و همراه، پست، فضا، فناوری اطلاعات و تحقیق و پژوهش به جد پیگیری خواهد کرد.

توسعه جدی موبایل در کشور

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت یازدهم با اشاره به عدم توسعه تلفن همراه به معنای واقعی در کشور یکی از معضلات خصوصی سازی را دورماندن از توسعه جدی عنوان کرد و به گفت: بخش موبایل در کشور به صورت جدی باید توسعه یابد به نحوی که اپراتورهای تلفن همراه باید سرویس دهی با این تکنولوژی را در کل کشور گسترش دهند.

لزوم ایجاد تحول در پست سنتی

واعظی با بیان اینکه باید در بخش پست کشور تحولی جدی روی دهد، اضافه کرد: امیدواریم با یک برنامه ریزی مدون سرویس نوین پستی در خدمت خانواده های ایرانی قرار گیرد؛ چرا که باید علاوه بر بخش سنتی و نامه نگاری پست، برای صرفه جویی در امور از ظرفیت های این بخش بهره ببریم و این امر تنها با ایجاد تحول در پست سنتی ممکن خواهد بود.

دستیابی به موفقیتهای فضایی

وی با تاکید براینکه تکنولوژیهای فضایی روز به روز در حال پیشرفت هستند به گفت: باید برای جانماندن از تکنولوژیهای بخش فضایی، همگام با سایر کشورها در این حوزه عمل کنیم و براین اساس باید برنامه ای مدون برای بهره گیری از توان فنی کشور در عرصه فضایی تهیه شود.

افزایش سرعت اینترنت و پهنای باند

واعظی با بیان اینکه فناوری اطلاعات بستر توسعه کشور است و براین اساس پرداختن به این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: فناوری اطلاعات به طور حتم در ابعاد مختلف اقتصادی علمی و تجاری موثر است و در این راستا بحث توسعه پهنای باند اینترنت و نیز افزابش سرعت اینترنت در دستور کار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار می گیرد.

صنعت ICT در ایران بومی می شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به گستره نیروی انسانی فارغ التحصیل در حوزه فناوری اطلاعات و رشته های مرتبط خاطرنشان کرد: با استفاده از این نیروهای انسانی می توانیم صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات را در ایران بومی کنیم. در همین حال ایجاد شغل و حمایت و کمک رسانی به ابعاد مختلف پژوهش و تحقیق در این حوزه در دستور کار قرار می گیرد.

برنامه ریزی برای توسعه ICT در مناطق محروم

واعظی گفت: نکته مورد توجه من این است که علاوه بر رفع خلاءهای سیگنال رسانی در شهرهای بزرگ، باید با یک برنامه ریزی مشخص بتوانیم پوشش ارتباطات و فناوری اطلاعات را در روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته، مناطق مرزی و محروم پیگیری کرده و توسعه دهیم.

ثبات و آرامش را به وزارت ارتباطات بازمی گردانم

وی با اشاره به مشکلات موجود در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به گفت: متاسفانه طی ۴ سال گذشته وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با تغییر ۳ وزیر روبرو بوده و براین اساس در مسائل داخلی مشکلات بسیاری داشته است؛ در این راستا اولین قدمم این است که در یک فاصله کوتاه زمانی، آرامش و ثبات را به این وزارتخانه برگردانم؛ به نحوی که همه بخش ها در جای خودشان مشغول به کار شوند.

واعظی با اشاره به نابسامانیهای موجود در این وزارتخانه ادامه داد: باید برای نیروهای توانمند وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انگیزه ای به وجود آید تا فعالیت خود را از سرگیرند.

وی با تاکید براینکه در یک زمان کوتاه در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تحول به وجود خواهد آمد در مورد وضعیت این وزارتخانه و تعامل با مرکز ملی فضای مجازی تصریح کرد: همه چیز به جایگاه اصلی خود برمی گردد و تمامی نابسامانیها خاتمه می یابد.

عنایت خاص آقای رئیس جمهور به ICT

به گزارش مهر،وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، عنایت خاص دکتر حسن روحانی رئیس جمهور به حوزه ICT را یکی از نقاط کلیدی رفع مشکلات این وزارتخانه برشمرد و به گفت: رئیس جمهور با عنایت ویژه به این بخش، جایگاه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را برای اشتغال زایی، درآمدزایی، رفاه اجتماعی و کمک به توسعه علم در کشور مدنظر دارند و نگاه مثبت ایشان به طور قطع می تواند در بسیاری موارد راهگشا باشد.