صادق خدایار: کابینه دکتر روحانی فراجناحی است

خورنا: خدایار: در یک ارزیابی می توان گفت که کابینه دکتر روحانی یک کابینه برآمده از توانمندی های تخصصی است و یک کابینه ی سیاسی نیست.

رئیس ستاد حزب اعتدال و توسعه دکتر روحانی در استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار خورنا در اهواز بیان داشت: وجه مشخصه وزرای پیشنهادی دکتر روحانی، تجربه آن ها در کارهای اجرایی است، پازل گمشده ای که در سال های بسیار زیادی در دولت ها از آن بی نصیب بودیم. آنچه که باعث شد که برای هر رسیدن به مقطعی تجربیاتی تلخ را آموزده و چه بسیار واپس گرایی ها داشته باشیم.

رئیس حزب اعتدال و توسعه در استان خوزستان اظهار داشت:  چنانکه مشهود است کابینه یازدهم سیاسی نیست اما چینش و انتخاب این تعداد وزرا، تفکری سیاستمدارانه به دنبال دارد، به یک معنی می توان گفت غلظت گرایشات سیاسی در انتخاب وزرا در یک حد استاندارد رعایت شده است. نه توانمندی و تجربه مدیریتی را تحت تاثیر خود قرار داده و نه باعث شده چهره هایی ناآشنا و بی تجربه به خاطر داشتن مناسبات سیاسی در راس دستگاه های اجرایی قرار گیرند.

وی تصریح کرد: بدینسان می توان به این نظریه سوم ورود کرد که کابینه ی دکتر روحانی از جریانی سه گانه بهره مند شده است. وزیران در این کابینه از سه طیف و جریانات انقلابی انتخاب شدند. چنانکه رحمانی فضلی و پور محمدی از اصولگرایان و حجتی، زنگنه، آخوندی از اصلاح طلبان و علی جنتی، نعمت زاده و واعظی از اعتدالگرایان هستند و این همان است که می توان ادعا کرد کابینه یازدهم کابینه ای با رویکردی اعتدالی است.

خدایار خاطرنشان کرد: این را هم نباید فراموش کنیم که دولت فراجناحی با نزدیک کردن رجال سیاسی جناح های مختلف، وحدت را در سطح ملی افزایش می دهد و این عامل از دوقطبی شدن سطوح ملی و متعاقبا جامعه جلوگیری می کند. مشکلی که امروزه در کشورهای خاورمیانه با آن روبروییم و این باعث شده تا نظریه پردازان سرمایه داری و جهانخواری به تفکرات تغییر در این جوامع بصورت خشونت آمیز روی آورده و تفکرات غیر اسلامی را جایگزین نمایند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد این دولت باعث شادی دل مردم و رضایت و طیب خاطر رهبر انقلاب گردد.