منابع درآمدزایی ثابت برای خانواده زندانیان آبادان تأمین می‌شود

خورنا: دادستان دادگاه‌های عمومی و انقلاب آبادان گفت: در حال بررسی تامین منابع درآمدزایی ثابت برای خانواده زندانیان هستیم.

احمد شیرعلیزاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به موردی بودن کمک‌های برخی اشخاص حقیقی و یا حقوقی به انجمن حمایت از خانواده زندانیان افزود: متاسفانه برخی از این اشخاص حقیقی و حقوقی وعده کمک می‌دهند اما پای عمل که می‌شود به وعده خود عمل نمی‌کنند به همین دلیل به فکر تامین منابع درآمدزایی ثابتی هستیم.

وی با تاکید بر انجام کار کارشناسی در انتخاب و دعوت به همکاری افراد متمکن در سطح شهر اظهار کرد: به طور معمول برای دریافت کمک‌ها به سراغ کسانی می‌روند که تلقی از آنان این است که آنها امکان کمک‌رسانی را دارند اما در عمل چنین نیست.

شیرعلیزاده تصریح کرد: از آنجایی که این مسئله امری داوطلبانه است؛ در انجام آن هیچ الزام حقوقی و قانونی برای افرادی که اعلام همکاری و کمک می‌کنند، وجود ندارد.

دادستان دادگاه‌های عمومی و انقلاب آبادان در بخشی از سخنان خود با اشاره به برخی مصوبات جلسه انجمن حمایت از زندانیان یادآور شد: مقرر شد تا از دستگاه‌ها و شرکت‌هایی که توان کمک رسانی را دارند، دریافت کمک‌ها صورت گیرد.

شیرعلیزاده ادامه داد: همچنین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمانهایی همچون شهرداری و منطقه آزاد اروند که دستگاه‌های مجوز دهنده و یا برگزار کننده جشن‌های مختلف و کنسرت هستند درصدی از درآمدهای حاصله را به انجمن حمایت از خانواده زندانیان اختصاص دهند.

وی گفت: اداره ورزش و جوانان نیز که برگزار کننده مسابقات مختلف اعم از شهری، منطقه‌ای، استانی و یا ملی در سطح شهر است درصدی را به این امر اختصاص دهد تا درآمدزایی ثابتی برای خانواده‌ها باشد.

وی افزود: از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده می‌توان به استفاده از امکانات تفریحی، فرهنگی و ورزشی نهادهای دولتی و یا شرکت‌های خصوصی اشاره کرد که به طور رایگان در اختیار انجمن حمایت از زندانیان قرار گیرد تا خانواده های زندانیان بتوانند از این امکانات استفاده کنند.