پیشرفت‌های اجتماعی هم‌زمان با فعالیت رسانه‌ها بود

خورنا: رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: مرور تاریخ دویست سال گذشته نشان می‌دهد که پیشرفت‌های اجتماعی هم‌زمان با فعالیت رسانه‌ها بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محمد حسین سرمست در مراسم تجلیل از خبرنگاران که ظهر امروز در دانشکده بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: زمانی که زمینه‌های فعالیت خبرنگاری افزایش یابد و خبرنگاران آزادی عمل داشته باشند، قطعا برآیند و نتیجه نهایی آن جزیی از پیشرفت‌های اجتماعی است.

وی ادامه داد: خبرنگاران مسئولان روابط عمومی استان هستند و با مرور تاریخ دویست سال گذشته به این نتیجه می‌رسیم که پیشرفت‌های اجتماعی هم زمان با فعالیت رسانه‌ها بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به اینکه خبرنگراین جز متولیان و مجریان اجرایی هر جامعه هستند، گفت: خبرنگاران اگر بخواهند به پیشرفت کشور کمک کنند باید با سناریو سازی خود را جای مسئولان قرار دهند و وضع موجود را تشریح کنند.

وی افزود: یک خبرنگار برای موفقیت علاوه بر داشتن هدف، جامع بودن خبر نیز باید برایش مهم باشد و قدرت تحلیل مسائل را داشته باشد تا ارزش خبر مشخص شود.

سرمست با بیان اینکه صداقت در خبرنگار بسیار مهم است تصریح کرد: شرط ماندگاری یک رسانه توانمند سازی است و یک خبرنگار نباید تنها به تجربیات روزانه بسنده کند بلکه می‌تواند با تخصصی کردن کار خود در یک حوزه توانمند شود.

وی به شرایط خطیر خوزستان در این برهه زمانی اشاره کرد و گفت: خوزستان در مقایسه با استان‌های دیگر با توجه به وفور منابع پیشرفت خوبی نداشته است و این امر وظیفه ما و شما خبرنگاران را سنگین‌تر می‌کند تا مطالبات مردم را بالا ببریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با در این خصوص اضافه کرد: می‌توانیم تلاش کنیم تا مطالبات مردم از جنبه‌های فردی و صحبت‌های در گوشی فرا‌تر رود و به گوش مسئولان برسد.

وی یکی از خطرات حرفه خبرنگاری را عدم صداقت بیان کرد و خاطر نشان کرد: اگر خبرنگار صداقت و هدف الهی را مد نظر نداشته باشد، به انحراف می‌رود.