تولید ۲۵ درصد فرآورده‌های نفتی کشور در پالایشگاه آبادان

خورنا: مدیرعامل پالایشگاه آبادان گفت: ۲۵ درصد فرآورده‌های نفتی کشور در این پالایشگاه تولید می‌شود.

مسلم رحیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: ظرفیت اسمی پالایشگاه آبادان تولید روزانه ۳۹۰ هزار بشکه نفت است.

وی افزود: با این وجود و به دلیل نیازهای کشور و شرایط کنونی کشورمان تولید این پالایشگاه در حال حاضر ۴۰۰ هزار بشکه نقت است.

مدیرعامل پالایشگاه آبادان ادامه داد: این تولید بیش از ظرفیت در پالایشگاه آبادان مرهون تلاش‌ها و فشار مضاعفی است که پرسنل این پالایشگاه برای تامین نیازهای کشور بردوش می‌کشند.

رحیمی تصریح‌ کرد: این پالایشگاه در حال حاضر از لحاظ تولید در رتبه اول پالایشگاه‌های کشور قرار دارد.

وی اضافه‌ کرد: این در حالی است که در گذشته و به دلیل برخی مشکلات، پالایشگاه آبادان کمتر از ظرفیت اسمی خود تولید می‌کرد اما در حال حاضر سه درصد بیش از ظرفیت اسمی در این پالایشگاه تولید نفت صورت می‌گیرد.

مدیرعامل پالایشگاه آبادان خاطرنشان‌ کرد: این سه درصد تولید بیش از ظرفیت شاید در نگاه اول رقم کمی به نظر برسد اما همین سه درصد معادل تولید یک پالایشگاه است.

وی افزود: یک چهارم فرآورده‌های نفتی کشور در پالایشگاه آبادان در حال تولید و سه چهارم دیگر در هشت پالایشگاه شهرهای مختلف کشور تولید می‌شود.

مدیرعامل پالایشگاه آبادان ادامه داد: علاوه بر نفت محصولات دیگری همچون گاز، گاز مایع، نفت سفید، گازوئیل، روغن، گوگرد، حلال‌ها و بنزین در این پالایشگاه تولید می‌شود.

رحیمی تصریح‌ کرد: همه مراحل تولید در پالایشگاه آبادان به دست توانمند متخصصان داخلی انجام و در حال حاضر هیچ نیروی متخصص خارجی در این پالایشگاه مشغول به کار نیست.