رئیس شورای شهر شادگان: طرح آبرسانی غدیر همچنان در هاله‌ای از ابهام است

خورنا: رئیس شورای اسلامی شهر شادگان گفت: پس از گذشت شش سال طرح آبرسانی غدیر هنوز در هاله‌ای از ابهام باقیمانده و نیازمند توجه و حمایت مسئولان است.

سیدمحمد علی سیدیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان اظهار کرد: با وجود وعده‌های مسئولان کوری و استانی در خصوص اتمام طرح آبرسانی غدیر که البته تاکنون نیز محقق نشده است در این شهرستان هیچ تغییری در بهبود وضعیت آب صورت نگرفته است.

وی اضافه کرد: متاسفانه پس از گذشت شش سال این طرح هنوز در هاله‌ای از ابهام باقیمانده و نیازمند توجه و حمایت مسئولان است.

سیدیان ادامه داد: تنها انتظار مردم شادگان تحقق وعده‌های مسئولان امر است.

وی همچنین عنوان کرد:از چندین سال پیش تا به امروز نوشیدن آب سالم و با استانداردهای روز از دغدغه مردم شادگان بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر شادگان اضافه کرد: مردم حق دارند آب سالم بنوشند و هم اکنون آب شرب مردم این شهرستان غیرقابل نوشیدن است.

وی اظهار کرد: مسئولان باید این معضل را در شهرستان شادگان پیگیری کنند زیرا مردم این منطقه در واقعا در مضیقه هستند.

سیدیان با بیان اینکه افزایش شوری آب و بالا بودن EC آب شرب، سلامت شهروندان را تهدید می‌کند، گفت: شوری آب شهرستان به دلیل کاهش دبی رودخانه کارون و علاوه بر این عواملی چون زهکشی طرح نیشکر و فاضلاب شهر اهواز است.

وی اظهار کرد: مردم این منطقه آب شرب خود را از تصفیه‌های آب شخصی خریداری می‌کنند و نسبت به شهرهای دیگر مبالغ بیشتری می‌پردازند.

رئیس شورای اسلامی شهر شادگان در پایان بیان کرد: توقع مردم برای برخورداری از آب شرب سالم کاملا به‌جاست و امیدواریم مسئولان هر چه سریع‌تر نسبت به رفع شوری آب و اتمام عملیات طرح آبرسانی غدیر تلاش کنند.