جدال خوزستانی‌ها و گیلانی‌ها در دربی شمال و جنوب لیگ برتر فوتبال

خورنا: فوتباخوزستانی‌ها و گیلانی‌ها در هفته چهارم لیگ برتر دربی شمال و جنوب را برگزار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر جام خلیج فارس در روزهای شنبه و یک شنبه هفته آینده برگزار می‌شود.

در این هفته از رقابت‌ها که بلافاصله پس از پایان هفته سوم آغاز می‌شود، تیم‌های حاضر در فصل سیزدهم طی دو روز با حریفان خود دیدار می‌کنند.

نمایندگان خوزستان درهفته‌ای که بازی‌های استقلال و صبا، سپاهان و تراکتورسازی و پرسپولیس در برابر سایپا مهم‌ترین بازی‌‌های آن است در برابر نمایندگان گیلان قرار خواهند گرفت.

*فولاد – داماش جدال شمال و جنوب لیگ برتر

در یکی از بازی‌های این هفته و در ورزشگاه تختی اهواز تیم فولاد خوزستان میزبان داماش گیلان خواهد بود.

فولادی‌ها که در هفته سوم موفق شدند صبای قم  را در ورزشگاه خانگی‌اش شکست دهند کم‌کم چهره مدعی گرفته و خود را به تیم‌های بالانشین جدول نزدیک می‌کنند.

این تیم که این فصل در جام قهرمانان آسیا نیز حضور دارد قصد دارد تا با حسین فرکی سرمربی کاربلد و بی‌حاشیه خود، نتایجی بهتر از فصل قبل کسب کند.

سرخ‌پوشان اهوازی که هم‌اکنون با ۶ امتیاز در رده چهارم جدول قرار دارند به دنبال کسب امتیازات کامل این دیدار خانگی برای بهبود جایگاه خود در بالای جدول لیگ هستند.

شاگردان حسین فرکی که در این دیدار در برابر تماشاگران خودی به میدان می‌روند، با بهره‌گیری از شرایط میزبانی به امتیازات کامل بازی چشم دوخته‌اند.

در سوی دیگر داماش گیلانی قرار دارد که به نظر می‌رسد در این فصل با مشکلات عدیده‌ای به لحاظ مالی مواجه است.

شرایط بحران مالی در این تیم به گونه‌ای است که بازیکنان این تیم حتی تا آستانه تحریم تمرینات نیز پیش رفتند.

داماشی‌ها که لیگ سیزدهم را با تساوی‌های پیاپی آغاز کرده‌اند در سه هفته آغازین لیگ سه امتیاز از سه تساوی کسب کرده‌اند.

این تیم که با هدایت افشین ناظمی مربی جوان خود وارد لیگ برتر شده‌ است با وجود حفظ اغلب نفرات خود تاکنون نتوانسته است انتظارات را برآورده کند.

به هر حال باید دید در جدال نخست شمال و جنوب لیگ برتر آیا فولادی‌های موفق به کسب سومین برد پیاپی می‌شوند یا داماش نوار تساوی‌های خود را پاره می‌کند.

هم‌اکنون فولاد خوزستان با ۶ امتیاز در جایگاه چهارم جدول است و داماش نیز با سه امتیاز در ده دهم قرار دارد.

دیدار تیم‌های فولاد خوزستان و داماش گیلان از ساعت ۲۰:۳۰ روز شنبه در ورزشگاه تختی اهواز آغاز می‌شود.

* استقلال خوزستان- ملوان داربی شمال و جنوب لیگ

در ادامه رقابت‌های لیگ برتر جام خلیج فارس تیم‌های ملوان بندر انزلی و استقلال خوزستان به مصاف یکدیگر می‌روند.

آبی‌های اهواز پس از پیروزی دو بر صفر در برابر ذوب‌آهن در هفته نخست و تساوی امیدوارکننده خارج از خانه در برابر مس در هفته دوم، در هفته سوم در خانه در برابر سایپا متوقف شدند.

شاگردان عبدالله ویسی که تیمی کاملاً خوزستانی را راهی لیگ سیزدهم کرده‌اند خود را به عنوان شگفتی‌ساز لیگ می‌دانند.

این تیم که تا کنون نتایج قابل قبولی را با توجه به نخستین حضورش در لیگ برتر کسب کرده‌ است در صدد تداوم شکست‌ناپذیری خود در این رقابت‌هاست.

استقلال صنعتی خوزستان در این دیدار که در انزلی برگزار می‌شود بازی سختی را در برابر قوی سپید انزلی خواهد داشت.

در سوی دیگر ملوانی قرار دارد که در این فصل سنت‌شکنی کرده و برای نخستین بار از یک مربی خارجی در راس کادر فنی خود استفاده کرده است.

ملوانی‌ها که همچون دیگر تیم شمال کشور (داماش) از وضعیت مالی مناسبی برخوردار نیستند در سه هفته نخست نتوانسته‌است انتظار هواداران خود را برآورده کند.

ملوانان در هفته نخست در برابر برابر صبای قم با یک گل شکست خوردند، در هفته دوم در دربی شمال با داماش به تساوی بدون گل دست یافتند و در هفته سوم نیز در برابر راه‌آهن به همین نتیجه رضایت دادند.

این تیم که آقای گل فصل قبل لیگ را نیز در ترکیب خود دارد در سه بازی گذشته خود تاکنون موفق به گلزنی نشده و مدت‌ها از آخرین پیروزی این تیم می‌گذرد.

به هر حال باید دید جدال آبی‌های صنعتی خوزستان و قوی سپید انزلی در هفته چهارم به سود کدامیک پایان خواهد یافت و آیا استقلال خوزستان موفق به کسب نخستین پیروزی خارج از خانه خواهد شد یا ملوانان به ناکامی‌های هفته‌های آغازین در نتیجه‌گیری و گلزنی پایان می‌دهند؟

هم‌اکنون در جدول رده‌بندی رقابت‌های لیگ برتر تیم استقلال خوزستان با پنج امتیاز در رده هفتم است و ملوان با توجه به کسر یک امتیاز از این تیم به دلیل تخلف هوادارانش با یک امتیاز در جایگاه سیزدهم جدول قرار دارد.

دیدار تیم‌های ملوان بندر انزلی و استقلال صنعتی خوزستان از ساعت ۱۹:۴۵ دقیقه عصر یکشنبه ۲۰ مرداد در ورزشگاه تختی انزلی آغاز خواهد شد.