خبرنگاری که روز خبرنگار هم روزش نبود/ عکاس خبری خورنا مورد سرقت قرار گرفت

خورنا: دیدن تصاویر به سرقت رفتن دوربین عکاسی یک خبرنگار لرزه بر اندام انسان می‌انداخت و نشان داد که این خبرنگار در روز خبرنگار هم مظلوم واقع شد.

به گزارش خورنا به نقل از فارس، شب گذشته پس از پایان مراسم تجلیل از خبرنگاران در گیت بوستان اهواز، دوربین عکاسی رسول لطیفی یکی از عکاسان خبری که با برخی خبرگزاری و سایت‌های خبری از جمله خورنا همکاری می‌کند به سرقت رفت.

لطیفی که برای پوشش تصویری این برنامه در مراسم شرکت کرده بود در مسیر بازگشت به منزل در میدان گیت بوستان مورد تعرض سارقان قرار گرفت.

این عکاس خبری در خیابان اصلی بوستان پس از پایان مراسم تجلیل از خبرنگاران در حال گرفتن تاکسی بود که ناگهان دو سارق با خودروی جی ال ایکس به او حمله کرده و بند کیف دوربین عکاسی او را کشیدند.

سارقان، سوار بر خودرو بودند و پس از کشیدن دسته کیف دوربین، همزمان هم کیف و هم عکاس را بر روی آسفالت جاده به دنبال ماشین می‌کشاند.

دیدن این تصاویر لرزه بر اندام انسان می‌انداخت و هر خبرنگاری را در این شرایط برای ادامه فعالیت بسیار نا‌امید می‌کرد، این تنها بخشی از مظلومیت خبرنگار است.

براساس آخرین گزارش‌ها از کلانتری منطقه بوستان، خودروی حامل سارقان یک ساعت قبل از این سرقت توسط این سارقان دزدیده شده و شب گذشته سه فقره سرقت را نیز انجام داده بودند.

*لزوم تعیین بیمه برای خبرنگاران

با این شرایط اقتصادی و اتفاقی که شب گذشته افتاد لازم است که مسئولان توجه بیشتری به بیمه خبرنگار و ابزارهای گرانقیمت آنها داشته باشند تا در شرایطی اینچنینی مساعدتی به این فعالان عرصه خبری شود.

رسول لطیفی در همین راستا اظهار کرد: پس از پایان مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در مسیر بازگشت به خانه بودم که این اتفاق برایم پیش آمد.

وی گفت: با اینکه هیچ تقدیری از من نشد و از آنجایی که به صورت افتخاری برای تعدادی از خبرگزاری‌ها فعالیت دارم، اما از حضور در چنین مراسمی خشنود بودم.

این عکاس خبری همچنین افزود: ما عکاسان انتظار داریم حداقل ابزار کارمان بیمه شود تا در این شرایط مشمول وام یا مساعدی شویم.

به گفته لطیفی، متأسفانه جامعه عکاسان با چندین مشکلاتی در حال دست و پنجه نرم کردن هستند از عکس‌هایی که در مطبوعات بدون نام چاپ می‌شوند گرفته تا امنیت جانی و مالی.

*مسئولان سقف انتظاراتشان از خبرنگاران بالاست

متأسفانه جامعه خبرنگار، هر ساله تنها یک بار، در حد مراسم تجلیل و دریافت لوح تقدیر، تجلیل می‌شوند و این در حالی ا‌ست که مسئولان همواره سقف انتظاراتشان از جامعه خبرنگار بالا می‌رود!

رعایت نکردن حق معنوی خبرنگاران توسط برخی مطبوعات و انتخاب و دعوت‌های سلیقه‌ای به نشست‌های خبری توسط برخی از روابط عمومی‌ها همه و همه نشان از فضایی نگران کننده برای جامعه مظلوم اهل قلم دارد.

امید است مسئولان با حمایت بیشتر زمینه‌های رشد و تعالی زندگی خبرنگاران را برای پیشرفت هر چه بیشتر در کار این قشر زحمتکش و به تبع ارتقای اطلاع رسانی در جامعه فراهم آورند.