نامدار و دغدغه بی نامان/ حمایت از وزیر نفت پیشنهادی دکتر روحانی

خورنا: دولت تدبیر و امید، بعد روز تحلیف با اقدامی که دور از انتظار نبود، برای ایجاد بسترلازم جهت تحقق وعده های که به مردم داد،نسبت به معرفی وزیران خود اقدام کرد .کاری پسندیده و شایسته که تحسین همه دلسوزان نظام را در پی داشت.

اما دوستانی که به واسطه حق انتخاب مردم، فرصت خدمت گذاری خود را ازدست داده و یا در حال خداحافظی از میز خدمت هستند، در اقدامی شجاعانه باز عطش خدمت و علاقه به میز و سهم خواهی هایشان را در اولین فرصت نشان دادند، تا به صحت انتخاب افراد کابینه پیش از پیش صحه گذاشته شود .

در این کارزار خوشبختانه یا شور بختانه زنگنه سیبل شد و مورد نامهربانی زیادی قرار گرفت . هم اویی که در قدرت قرار نداشت اما بازخواست شد و بررسی پرونده های دوران خدمتش آغاز شد و سربلند از تمام مسائل خارج گردید . هر چند مسائلی در دروان حضورشان در وزارت نفت قابل نقد، ( نه تهمت و افترا ) وجود داشته و قطعا خود ایشان نیز جهت رفع و اعتلای بهتر امور، عملکرد خود را بررسی خواهند کرد.

اما اینکه این چنین ناجوانمردانه مورد هجمه قرار گیرد، براستی آیا برای حفظ منافع ملی یا منافع خاص است؟ منتقدان خوش فکر و زیبا نگار ما که در هر مجالی تیغ حقیقت یابی خود را فقط برای قشری خاص با سیاه نمایی توام می کنند، آیا در این هشت سال در عرصه نفت و وزیران نفتی انتقادی را بر این عزیزان وارد نداسته اند ؟

در ادبیات ، ساده بودن خوب است اما ساده فرض کردن مردم غلط و ناصواب . براستی اگر به قانون و قانون مداری احترام می گذاریم پس چرا به نتایج بررسی عملکرد آقای زنگنه که از طرف مراجع رسمی اعلام شده تن نمی دهیم و باز حرف های بی پایه و اساس را سرلوحه کارمان برای بازی های سیاسی خود قرار می دهیم؟

احترام به قانون و قاون مداری امری پسندیده است که خود را نیز در چارچوبش بدانیم ، نه اینکه خود را فراتر از قانون دانسته و از آن استفاده ابزاری کنیم . به نظر می رسد بیژن نامدار زنگنه با توجه به تجربه ارزنده ای که در صنعت نفت دارد و گامی بلندی که برای اعتلای این صنعت کشور در دوره قبل برداشته و برنامه مدونی که ارائه کرده، بهترین گزینه و سرمایه برای وزارت نفت می باشد.

اینکه موفق به کسب رای اعتماد از مجلس محترم خواهد شد یا نه مورد بحث نیست، هدف دفاع تمام قد از مردی است که در حق او جفا شده است . صنعت نفت اگر نامی داشته و دارد از این نامدار و زحمت کشانی است که با تمام وجود برای اعتلای مجدد صنعت نفت دوباره حضورش را در این عرصه خواهان هستند. پس ضمن احترام به زحمات گذشته ایشان، با خواست زحمت کشان این عرصه نیز با سعه صدر برخورد کرده ، از نامهربانی های ناروا و تکرار بی اخلاقی در این فضا دست برداریم .

دکتر بهنام کرمی  و مهندس ایمان خسروی (رئیس ستاد دکتر روحانی در شهرستان هندیجان و از کارکنان وزارت نفت)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نفتی اینکه افراد تحصیل کرده و با دانش موضع خود را در این برهه از زمان صادقانه بیان می کنند نشان از نگرانی این گروه از اقشار جامعه برای کشور و دغدغه های آن دارد . منم هم موافقم که باید اخلاق مداری را در هر کاری سرلوحه قرار داد.
  • Dr noshin عالی بود
  • پیام نور سلام استاد . دستت شما درد نکند خیلی خوشحال شدیم مطالب شما را پس مدت های طولانی در یک سایت دیدیم . اینکه همیشه در کلاس می گفتید رعایت حریم اخلاق در همه حال واجب است و خروج از اخلاق باعث انحطاط جامعه می شود را آن موقع متوجه نمی شدیم اما متاسفانه حق باشما بود. روزگار امروز ما ناشی از بی اخلاقی بوده و امیدواریم در مدار اخلاق مداری گام برداریم . شاگردان شما در دانشگاه پیام نور اهواز